مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعه اهدا کنندگان، این استان وضعیت ذخیره خونی مناسبی ندارد.

دکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعه اهدا کنندگان، این استان وضعیت ذخیره خونی مناسبی ندارد به همین سبب نیازمند مشارکت هم استانی‌های عزیز در این کار خداپسندانه است.

 سهیلا خسروی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون پنج هزارو ۷۲۲ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون در سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد چهار هزارو ۴۸۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: از این تعداد سه هزارو ۹۷۳ نفر مرد و ۵۱۴ زن خون بودند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: کل فرآورده‌های مصرف شده از اول سال تاکنون ۹ هزارو ۹۰۳ واحد بوده که ۲ هزارو ۶۵۲ واحد از سایر استان‌ها وارد شده است.

وی بیان کرد: تاکنون نیز چهار هزارو ۳۶۳ واحد خون تنها در بخش بیماران تالاسمی مصرف شده است.

خسروی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان انتظار همراهی بیشتر مردم سیستان و بلوچستان را داریم.

وی گفت: پایگاه‌های انتقال خون در سیستان و بلوچستان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی‌های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

از منظر کارشناسان در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نشدن برخی ازدواج‌ها به صورت رسمی و در نتیجه عدم دریافت مشاوره و انجام نشدن آزمایش‌های قبل از ازدواج و همچنین وجود نگرش‌های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشد تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی ماژور ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار