رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه اصحاب رسانه نیز در کنار مدافعان سلامت و کادر‌های درمانی، در خط مقدم مدیریت کرونا هستند،گفت: بسته‌های حمایتی ویژه خبرنگاران فعال در ماه‌های اخیر رسانه‌های استان در استقبال از ماه ضیافت الهی رمضان آماده می شود.

عباس محمدیان رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: بسته حمایتی ویژه‌ای شامل برخی ارزاق به همراه محصولات فرهنگی و موادضدعفونی‌کننده ویژه تقدیم رسانه‌ای‌های فعال در ماه‌های اخیر می‌شود.
 
او با اشاره به عدم تحقق پوشش بیمه خبرنگاران، افزود: مقوله فرهنگ در کشور ما غریب و محجور است و بسیاری از خبرنگاران فعال در صحنه رسانه‌ها به عنوان تریبون‌سازان بی‌تریبون خودشان از حداقل حمایت‌ها و حتی بیمه تامین اجتماعی محرومند.
 
رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی ادامه داد: اگر برای قلم قداست قائل هستیم و از اصحاب قلم انتظار داریم تا بنا بر مسئولیت اجتماعی خود صادقانه در کنار مردم و فعال در جبهه آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی عمومی باشند و قلم خودشان را نفروشند لازم است برای امور حیاتی و تامین حداقل‌های معیشتی آنان نیز تدبیر کنیم.
 
محمدیان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عزم در مساوات و کمک مومنانه، بیان کرد: ماه رمضان ماه انفاق و ایثار و تجلی احسان است و می‌طلبد تا علاوه بر افراد مستضعف و محروم جامعه برای بهبود زندگی اقشار فرهیخته و آبرومند اجتماعی که هرگز اهل بیان نیاز خودشان نبوده و همواره دردشان درد مردم است و متواضعانه صورتشان را با سیلی سرخ نگه می‌دارند، نیز چاره‌اندیشی کرد.
 
او با اشاره به اینکه وضعیت فعلی مطبوعات و رسانه‌های فعال را در سالیان اخیر و با تورم چندبرابری بهای کاغذ و سپس بحران کرونا، نگران کننده است، تصریح کرد: خواستار رسیدگی و حمایت عملی جدی متولیان امر و مسئولان نهاد‌های فرهنگی به دست‌اندرکاران سخت‌کوش این عرصه هستم.
 
رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه شعار حمایت از اصحاب فرهنگ و تبریک روز خبرنگار و تجلیل کلامی از این قشر ایثارگر کافی نیست، تاکید کرد: وقتی سخن از رسانه و مطبوعات می‌شود برخی افراد صرفا تعدادی از چهره‌های شاخص این عرصه را که بعضا دارای جایگاه‌های دیگر و حقوق و مزایای درخور هستند به ذهنشان متبادر می‌شود درحالی که عمده خبرنگاران خط مقدم که زحمت اصلی انعکاس اخبار کنفرانس‌های خبری و پوشش رویداد‌ها را برعهده‌دارند فاقد حقوق ثابت و حق بیمه و مسکن و سایر حداقل‌ها هستند.
 
محمدیان اظهار کرد: بسته حمایتی مدنظر برای فعالان ساعی و فعال رسانه‌ای را شامل برخی کالا‌های حیاتی مانند برنج، مرغ، ماکارونی، روغن، حبوبات، رب گوجه فرنگی و نیز برخی اقلام حفاظت فردی و بهداشتی مانند صابون و ماسک و چند محصولات فرهنگی مانند کتاب، پویانمایی و صحیفه سجادیه می باشد.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.