کمیته اجرایی ضربتی مقابله با کرونا در آبادان دستور العمل ۸ بندی فاصله گذاری اجتماعی صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، در اطلاعیه کمیته اجرایی ضربتی مقابله با کرونا در آبادان تاکید شده:

همه مردم آبادان ملزم به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هستند به موجب این طرح افراد از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنند، به مکان‌های تجمع افراد نروند، هیچ گونه ملاقاتی انجام ندهند و چنانچه ناچار به خروج از منزل هستند باید حتماً فاصله ۲ متری را با دیگران را رعایت کنند.

۲- به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب بازاریان مکلفند مطابق دستورالعمل قبلی فعالیت خود را تا ساعت ۱۷ هر روز تعیین کنند و پس از ساعت یاد شده همه کسبه ملزم به تعطیل کردن محل کسب خود هستند.

۳- همه ادارات و سازمان‌ها و موسسات و شرکت‌ها ملزم هستند که در بدو ورود پرسنل، مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار کارکنان و ارباب رجوع قرار دهند.

۴- مسئولان حراست ادارات و سازمان‌ها و موسسات و شرکت‌ها مکلفند فاصله اجتماعی ۲ متر را به ارباب رجوع و پرسنل گوشزد و نظارت نمایند و متخلفان را به کمیته اجرایی معرفی کنند.

۵- حمل و نقل عمومی باید مطابق اصول زیر فعالیت کنند:

تاکسی‌ها فقط مجاز به پذیرش سه نفر (یک نفر در صندلی جلو و دو نفر در صندلی عقب) هستند.

همه رانندگان باید مجهز به ماسک و دستکش باشند.

تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها و همه خودرو‌های عمومی کرایه باید مجهز به سیستم کارتخوان‌سیار باشند و از گرفتن و پرداخت اسکناس خودداری کنند.

خودرو‌ها باید روزانه ضدعفونی شوند.

تمام سرویس‌های اداری و شرکت‌ها باید در صندلی‌ها ترتیبی اتخاذ کنند که در صندلی‌های دونفره فقط یک نفر بنشینند و صندلی کناری حتماً علامتگذاری شود که کسی حق نشستن ندارد.

۷- رانندگان سرویس‌ها مکلفند بند ۵ دستورالعمل را کاملاً رعایت کنند.

۸-کمیته اجرایی و ضربتی مقابله با کرونا مسئول حسن اجرای مصوبه است و لازم است مطابق قانون نظارت کند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.