خدمات قضایی الکترونیک کرمان در روزهای کرونایی

برای نخستین بار در کشور و در اقدامی ابتکاری، ارتباط مردمی رئیس کل دادگستری استان کرمان با مراجعان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، برای نخستین بار در کشور، زمینه ارتباط مردمی به صورت ویدئوکنفرانس به منظور رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان فراهم شد.

خدمات قضایی الکترونیک کرمان در روزهای کرونایی

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه نخستین جلسه ملاقات مردمی به صورت ویدئو کنفرانس، گفت: این جلسه به منظور پاسخگویی به درخواست‌های مردم شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم برگزار شد.

او روند برگزاری ارتباط مردمی به صورت ویدئو کنفرانس را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با اجرای این ایده از انجام سفر‌های غیرضروری مردم این شهرستان‌ها به مرکز استان جلوگیری شده و ضمن توسعه سلامت درجامعه، زمینه رفع مشکلات و پیگیری درخواست‌های آنها در سریعترین زمان ممکن فراهم شد.

خدمات قضایی الکترونیک کرمان در روزهای کرونایی

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد: در ارتباط مردمی ویدئوکنفرانس با چهار شهرستان استان کرمان، ضمن پاسخگویی به درخواست‌های ۵۰ نفر از مراجعان و صدور دستورات مقتضی قضایی، ۴۰ نفر از مددجویان زندان‌ها نیز به صورت مستقیم درخواست‌های خود را مطرح کرده و این درخواست‌ها مورد رسیدگی و صدور دستورات لازم قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تقدیر از همکاری دادستان‌ها و روسای دادگستری شهرستان‌های شرکت کننده در نخستین ارتباط مردمی ویدئو کنفرانس، بیان داشت: این اقدام ابتکاری، قابلیت اجرا در سراسر کشور را داشته و زمینه توسعه خدمات قضایی و تسریع رسیدگی به درخواست‌های مردم را فراهم کرده و در حقیقت گامی در راستای تکریم مراجعان به شمار می‌رود.

خدمات قضایی الکترونیک کرمان در روزهای کرونایی

موحد افزود: بیماری کووید -۱۹ با وجود تمام محدودیت‌هایی که ایجاد کرده، فرصتی را برای دستگاه قضایی فراهم آورده تا مبتنی بر هوشمندی، برنامه ریزی صحیح و به کارگیری فناوری‌های نوین تغییر نظام قضایی سنتی به نظامی مدرن و الکترونیک را محقق سازد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار