نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز قیمت سکه طرح قدیم به ۶ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسید.

سکه طرح قدیم ۶ میلیون و ۲۷۰ هزار تومانمحمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر  در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: امروز  قیمت اونس جهانی نسبت به روز گذشته کاهش داشته و قیمت ارز تغییری نداشته است. 

او بیان کرد: در بازار ارز و طلا نوسانات جزئی داشته ایم و در مجموع  نسبت به اوایل هفته قیمت اونس جهانی به بالاترین حد خود یعنی هزار و ۷۱۰ تومان رسید. 

نائب دوم رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص بازگشایی بازار در روز شنبه ۳۰ فروردین ماه، گفت: با توجه به اینکه گفته اند مغازه‌ها در روز شنبه باز هستند، اما  مشخص نیست که پاساژها بسته باشند یا خیر و به روال گذشته خود بازگردند. وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا باید اجازه بازگشایی اصناف را بدهند که تاکنون مجوزی صادر نشده است.

این مقام مسئول بیان کرد: هنوز مشخص نیست که طلا فروشی‌ها جزو لیست بازگشایی مغازه‌ها باشند یا خیر و منتظر هستیم تا مشخص شود.  تاکنون اطلاعیه‌ای در این خصوص ابلاغ نشده است و ما همچنان منتظر هستیم، اما ممکن است که اجازه بازگشایی صادر نشود.

به گفته این مقام مسئول از اواخر پارسال تاکنون صنعت طلا و جواهر تعطیل است و در ماه‌های بهمن و اسفند پارسال نیز در رکود به سر می‌برد که سبب ضرر و زیان همه اصناف به ویژه صنف طلا و جواهر شده است.


بیشتر بخوانید: علت گرانی طلا در هفته گذشته چه بود؟/دلار همچنان گرفتار حباب قیمتی


کشتی آرای با اشاره به قیمت اونس طلا، گفت: امروز قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی یک هزار و ۷۲۴ دلار معامله شد. سکه طرح قدیم ۶ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۶ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۹۸۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۱۷ عیار، ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار تومان معامله شد.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۴۶ هزار تومان معامله شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار