سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه با مثبت شدن تست ۱۰ نفر دیگر، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمان به ۵۱۱ نفر رسیده است، از فوت یک نفر دیگر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  مهدی شفیعی، مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تست ۱۰ نفر (شامل ۲ مورد بستری، ۶ مورد اطرافیان بیمار، ۱ مورد سرپایی و ۱ مورد پرسنل) در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

او افزود: از موارد مثبت شده جدید، ۵ زن و ۵ مرد هستند که تمامی این موارد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان هستند.

شفیعی بیان داشت: تاکنون تعداد ۵۱۱ نفر کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان است و تعداد کادر درمان مبتلاشده از ابتدای اپیدمی در استان تاکنون ۵۳ مورد است. 

او تصریح کرد: متاسفانه یک زن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده است.

شفیعی گفت: در مجموع از ابتدا تاکنون ۴۸ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

او افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند که از ابتدا تاکنون در مجموع ۲۸۳ نفر بهبود پیدا کردند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون ۳۶۸ نفر  بوده که هم اکنون ۳۷ نفردر بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

او تصریح کرد: اختلاف آماری بین ۳۶۸ مورد بستری و ۵۱۱ مورد مثبت، مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران هستند و به صورت سرپایی بودند که تست آن‌ها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته اند.

شفیعی با بیان اینکه هم اکنون ۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در آی سی یو بستری هستند، افزود: همچنین ۲۰ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در نقاهتگاه حضور دارند.


انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۱۸:۵۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
خیلی عالی بود