رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از راه اندازی ۸ واحد مجتمع گلخانه‌ای در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در خصوص ایجاد و راه‌اندازی شهرک‌های گلخانه‌ای در استان اردبیل گفت: هشت واحد مجتمع گلخانه‌ای در هشت شهرستان استان اردبیل در حال راه‌اندازی است که سطحی معادل ۲۸۹ هکتار را به خود اختصاص می‌دهد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ شهرک گلخانه‌ای در استان اردبیل فعال است، اظهار داشت: برای ۴۰ واحد دیگر نیز جواز تاسیس صادر شده، چهار واحد در حال بهره برداری بوده و چهار واحد دیگر در سطح ۲۵ هکتار آماده واگذاری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل در زمینه واگذاری و بهره‌برداری واحد‌های گلخانه‌ای رتبه یک کشوری را داراست.

نیکشاد با بیان اینکه سطح گلخانه‌های استان اردبیل امسال به ۱۰۰ هکتار افزایش می‌یابد تصریح کرد: استان اردبیل در اجرای طرح توسعه واحد‌های گلخانه‌ای در کشور بسیار موفق عمل کرده و از استان‌های برتر در این زمینه است.

او ادامه داد: برای گسترش گلخانه‌های کوچک مقیاس ۱۶۰ مجوز صادر شده که تعداد ۱۲۱ مورد آن به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات معرفی شده و سه واحد نیز آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.