مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر تعداد ۱۱ شهرک گلخانه‌ای در سطح استان اردبیل فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کاظم عبادالله عموقین، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر تعداد ۱۱ شهرک گلخانه‌ای در سطح استان اردبیل فعال است که از این تعداد ۹ واحد دولتی و دو واحد خصوصی است.

او بیان کرد: برای تعداد ۴۰ واحد دیگر از واحد‌های گلخانه‌ای جواز تاسیس صادر شده و ۴ واحد نیز به بهره برداری رسیده است و در حال بهره برداری است که تعداد ۴ واحد دیگر در سطح ۲۵ هکتار آماده واگذاری است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل افزود: استان اردبیل در زمینه واگذاری واحد‌های گلخانه‌ای رتبه یک کشوری را داراست و در زمینه بهره برداری نیز رتبه یک کشوری را داریم.

عموقین تصریح کرد: با توجه به گسترش روز افزون واحد‌های تولیدی و افزایش میزان تولیدات گلخانه‌ای یکی از ضروریت‌هایی که بیش از پیش احساس می‌شود ایجاد مرکز تحقیقات مستقل واحد‌های گلخانه‌ای است تا این مرکز بتواند مناسب‌ترین ارقام را با بازدهی و تولید بیشتر در اختیار بهره بردارن قرار دهد و دستورالعمل‌های اجرایی کاشت و داشت و برداشت و مبارزه با آفات و امراض آن را بر اساس آخرین یافته‌های علمی تدوین و در اختیار تولید کنندگان این بخش قرار دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.