مدیر شهرداری منطقه یک شهرداری اهواز از طرح ساماندهی دستفروشان بازارچه صدف واقع در کوی جمهوری (آخراسفالت) خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یاسین کاوه پور مدیر شهرداری منطقه یک شهرداری اهواز گفت: دستفروشی جدا از مخدوش کردن چهره بصری در شهر‌ها و ایجاد ترافیک و سد معبر، زمینه‌ای برای بروز رفتار‌های ناهنجار و گسترش آسیب‌های اجتماعی است، در چنین شرایطی، اصل پیشگیری از جرم ایجاب می‌کند تا با همکاری همه دستگاه‌ها و البته جدیت دستگاه قضایی، توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

او افزود: دستفروشی از دیرباز در ایران وجود داشته است، اما امروز مصادیق متفاوتی از آن از جمله بساط گستری، دوره‌گردی و دستفروشی در لفظ عام همگی با عنوان دستفروشی قلمداد می‌شوند. این کار عمدتا در معابر صورت می‌گیرد و مدیریت شهری برابر قانون وظیفه دارد از معابر نسبت به ساماندهی این افراد صیانت کند.

کاوه پور تصریح کرد: اصل موضوع دستفروشی مشکلی ندارد، اما زمانی مشکل ایجاد می‌شود که معابر عمومی شهر اشغال می‌شوند، برای حل این معضل مقرر گردید بعد از مکاتبات لازم از سوی سازمان مشاغل شهرداری اهواز با این منطقه جهت ساماندهی دستفروشان بازارچه صدف دو محل (جنب خدمات شهری منطقه یک واقع در خیابان ادهم جنب بازارچه صدف و پارک ربیع) در نظر گرفته شود.

مدیر شهرداری منطقه یک شهرداری اهواز ادامه داد: تعدادی از دستفروشان در محل زمین جنب خدمات شهری و بقیه در محل پارک ربیع مستقر گردند که بعداز بازدید اولیه از محل پارک ربیع انجام و طرح پیشنهادی جهت زدن سایبان در محل صورت گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.