سرپرست فرمانداری سیرجان از احداث کمپ ماده (۱۶) ویژه معتادین متجاهر در این شهرستان خبر داد.

کمپ ویژه معتادان متجاهر در سیرجان احداث می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سهراب بهاالدینی، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان گفت: در حال حاضر ۲ مرکز بازپروری فعال در سیرجان، معروف به ماده ۱۵ (ویژه معتادین خودمعرف) در حال فعالیت است که این مراکز نقش مهمی در درمان افراد مبتلا به اعتیاد مواد مخدر ایفا می‌کنند.

اوافزود: کمپ ماده ۱۶ نیز در سیرجان در حال احداث است و بزودی نسبت به جذب معتادین متجاهر اقدام می‌کند. این کمپ پس از دو سال پیگیری مسئولان به نتیجه رسیده، محل احداث آن جانمایی شده و تا ۱۵ اردیبهشت ما هم مشکل گاز و تجهیزات آن بر طرف می‌شود تا بتواند فعالیت خود را آغاز نماید.

سرپرست فرمانداری همچنین از استقرار کارگاه آموزشی فنی حرفه‌ای در محل کمپ خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با فنی حرفه‌ای شهرستان؛ یک کارگاه آموزشی در محل کمپ مستقر شود تا معتادان در زمان باز پروری بتوانند یک حرفه را آموزش ببینند و با پیگیری‌های بعدی و با کمک شرکت‌های معدنی؛ در شرکت‌های سیرجان مشغول بکار شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: ۱۴ مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در کل کشور وجود دارد که دو مرکز آن در استان کرمان مستقر است که کمپ سیرجان به زودی در سیرجان راه‌اندازی می‌شود.

عباس صادق زاده تصریح کرد: قریب به ۲ هزار نفر معتاد متهاجر در استان کرمان وجود دارد؛ البته تعریف ما از فرد بیمار کسی است که بی خانمان و بی پناه است و مجبور است در ملا عام زندگی کند و مواد مصرف کند.

صادق زاده به حمایت از این افراد اشاره کرد و گفت: این کمپ‌های نگهداری رایگان است و دولت یارانه آن را پرداخت می‌کند.

سازمان بهزیستی تمام حمایت‌های خود را جهت کمک به بهبود و توانمند سازی معتادین متجاهر انجام خواهد داد تا بتوانند به یک سطح معمولی از زندگی دست یابند.

صادق زاده با تاکید بر رعایت اصول امنیتی و بهداشتی در این مراکز عنوان کرد: چنین مراکزی نیازمند حمایت‌های مالی، فضای مناسب و همچنین مراقبت‌های پس از ترخیص می‌باشند که باید با دقت کافی و بر مبنای اصول علمی انجام شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار