رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر گفت: در راستای پاسداشت و احیای فرهنگ ملی و بومی و پاسخ به دغدغه‌های اهالی فرهنگ، بازار روز هنر با محوریت صنایع دستی در شهرستان راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایمانعلی ایمانی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین‌شهر امروز در جلسه هم‌اندیشی صنایع دستی، بافته‌های داری و تابلوفرش در مشگین‌شهر گفت: با توجه به شعار سال ۹۹ مبنی بر جهش تولید باید در راستای تحقق این شعار برنامه‌ریزی اساسی انجام شده و اقدامات با جدیت انجام شود.

او با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و جغرافیایی در منطقه افزود: بهره‌برداری اقتصادی از صنعت و هنر صنایع دستی، فرش و دستبافته‌ها می‌تواند در راستای تحقق شعار سال در این حوزه موثر باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به نقش و جایگاه صنایع دستی در عرصه بین‌المللی گفت: در راستای پاسداشت و احیای فرهنگ ملی و بومی و پاسخ به دغدغه‌های اهالی فرهنگ، بازار روز هنر با محوریت صنایع دستی در شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

ایمانی راه‌اندازی بازار روز هنر و صنایع دستی را زمینه‌ساز رونق تولید در این حوزه در سال جهش تولید دانست و تصریح کرد: این بازار روز با مشارکت دستگاه‌های مربوطه از جمله ادارات صمت و میراث فرهنگی شهرستان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

او نظارت بر شناسایی و گردآوری آثار باارزش و برگزیده صنایع دستی و فرش دوران معاصر و نمایش این آثار توسط دستگاه‌های مربوطه را از هدفگذاری‌های سالجاری عنوان کرد و افزود: در این زمینه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های اساسی انجام شد تا این مهم محقق شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین‌شهر از تحقیق و بررسی مستمر جامعه آماری و جمع‌آوری اطلاعات لازم از صنعت صنایع دستی و فرش دستباف خبر داد و اظهار کرد: از جمله برنامه‌های پ‍یش رو در راستای رونق تولید صنایع دستی استفاده از ظرفیت صنعتگران و جلب مشارکت آن‌ها در برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های صنایع دستی و فرش دستبافت است که این مهم هدفگذاری شده است.

ایمانی ساماندهی فعالان در حوزه صنایع دستی و فرش دستباف در راستای برخورداری واجدان شرایط از بیمه را از برنامه‌های مهم سالجاری عنوان کرد و گفت: این امر توسط ادارات صمت و میراث فرهنگی شهرستان مشگین‌شهرپیگیری می‌شود تا بیمه اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار (کددار) محقق شود.

او افزود: در مورد راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرش و صنایع دستی پ‍یگیری‌های اساسی از سوی کارگروه فرش و صنایع دستی در محل فرمانداری انجام و در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین‌شهر از تلاش برای صدور گواهی اصالت بررسی آثار صنایع دستی و هنر‌های سنتی و ثبت در فهرست آثار ملی و جهانی خبر داد و گفت: این موضوع توسط ادارات صمت و میراث فرهنگی شهرستان ‍پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.