مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: با توجه به فعالیت‌های چشم گیر فعالان قلم زنی در اردبیل این رشته به عنوان رشته موفق در حوزه صنایع دستی در سطح استان معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در سال‌های گذشته روند احیای رشته قلم زنی در اردبیل مورد توجه قرار گرفت که در این راستا یک زوج جوان با فعالیت جهادی و خلاقانه برای بیش از ۱۰۰ نفر در این رشته ایجاد اشتغال کردند.

او با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری، افزود: این زوج جوان با فعالیت‌های مستمر خود و با حضور در برنامه‌های ملی و بین المللی در عرصه قلم زنی باعث معرفی این رشته شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: این مجموعه به عنوان اولین مجموعه منسجم و دارای تیم کاری و آموزشی در سطح استان است که در کنار ایجاد اشتغال در تهیه پرونده ثبت ملی هنر قلم زنی نیز با اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل همکاری خوبی داشتند.

فلاحی ضمن تقدیر از این زوج جوان، ادامه داد: مقرر شد با برنامه ریزی انجام شده توسط معاونت صنایع دستی اداره کل جهش تولید در حوزه صنایع دستی با محوریت رشته‌های پررونق از جمله قلم زنی اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.