رسیدن به بازار‌های بین‌المللی یکی از اهداف بلندمدت و خواسته همه دانش‌بنیان‌هایی است که در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  شاید بهترین روش دیده شدن در بازار این است که بتوانید خود را به مشتریان بین‌المللی اثبات کنید. این‌که محصولات تولیدی یک شرکت هم سطح با برند‌های مقبول جهانی عرضه شوند و مشترین دیگر کشور‌ها بتوانند با اطمینان خاطر خرید کنند.

این اتفاق برای دانش‌بنیان‌های ایرانی هم افتاده است و برخی محصولات تولیدی داخلی به دیگر کشور‌ها صادر می‌شود. بیشتر این محصولات هم به حوزه دارو و درمان مربوط می‌شود. دارو‌هایی که از صفر تا صد آن توسط دانش‌بنیان‌های داخلی تولید شده و به دلیل بالا بودن کیفیتشان به بازار‌های بین‌المللی رسیده‌اند. بر اساس آخرین اطلاعات و گزارش‌های ارائه شده تاکنون بیش از ۴۵۰ شرکت دانش‌بنیانی محصولات خود را به دیگر کشور‌ها صادر کرده‌اند.

دفتر کسب‌وکار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری که یکی از ماموریت‌های کاری خود را بر روی توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ها متمرکز کرده در این مسیر گام‌های قابل توجهی برداشته است. یکی از این اقدامات ارائه ۴ هزار خدمت برای توانمندسازی و توسعه بازار به ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان است.


بیشتر بخوانید: تلاش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی برای درمان کرونا


بر اساس آمار‌های اعلام شده این دفتر، میزان صادرات دانش‌بنیان‌های ایرانی در سال ۹۸ بیش از ۶۰۰ میلیون دلار بود.

 روح‌الله استیری، مدیر دفتر کسب‌وکار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری، می‌گوید: بازار صادرات دانش‌بنیان‌های توانمند ایرانی شرایط خوبی دارد و امسال تلاش می‌کنیم این بازار را با وجود موانعی، چون بیماری کرونا و تحریم‌ها بیشتر توسعه دهیم.

به گفته استیری، پیش‌بینی برای توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ها در سال جاری کمی مشکل است. اما در تلاش هستیم تا بازار کشور‌های آسیای میانه و همسایه را هدف بگیریم و محصولات ایرانی را در این بازار‌ها توسعه دهیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار