سامانه جدید بارشی از چهارشنبه شب وارد استان بوشهر می‌شود و هواشناسی درباره سیلابی شدن مسیل‌ها، وزش باد و صاعقه هشدار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از چهارشنبه یک سامانه بارشی از سمت جنوب غرب وارد خلیج فارس و استان می‌شود که پیش بینی می‌شود فعالیت این سامانه ابتدا در جنوب خلیج فارس و مناطق جنوبی استان آغاز شود و به تدریج از چهارشنبه شب و طی پنجشنبه ضمن بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد، سایر نواحی استان را نیز در برگیرد.

زهرا راستگو افزود: با توجه به شدت بارندگی‌های رگباری در روز پنجشنبه در نیمه جنوبی و مناطق شرقی و مرتفع استان، نسبت به آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و اختلال تردد در جاده‌ها، وقوع صاعقه و وارد آمدن خسارات احتمالی به مزارع و باغ‌ها در این مناطق هشدار داده می‌شود.

او ادامه داد: این شرایط تا جمعه ادامه دارد، اما بیشترین فعالیت آن چهارشنبه شب و پنجشنبه خواهد بود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه بیشتر نقاط استان تحت تاثیر این سامانه هستند، عنوان کرد: این سامانه با شدت بیشتر در نیمه جنوبی و مناطق شرقی استان شامل شهرستان‌های جم، دیر، کنگان و عسلویه، همچنین دشتی، تنگستان، دشتستان و بخش‌هایی از شهرستان بوشهر فعالیت خواهد داشت.

راستگو توصیه کرد: تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی اندیشیده شود و فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای وخودداری از سفر‌های غیرضروری مد نظر باشد.

او همچنین گفت: با توجه به احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش‌های رگباری در نیمه جنوبی و شرقی استان در روز پنجشنبه، اقدام‌های پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی انجام گیرد.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: به دلیل احتمال وقوع صاعقه، از قرار گرفتن در ارتفاعات، فضای باز، زیر درختان و تاسیسات فلزی پرهیز شود.

دمای هوا و میزان بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته

امروز جم با  ۱۷ درجه سانتیگراد خنک‎ترین شهر استان بوشهر بوده که دمایش نسبت به دیروز چهار درجه کاهش یافته است. در ۲۴ ساعت گذشته نیز عسلویه با ۳۵ درجه سانتیگراد، گرمترین شهر گزارش شده است.

هواشناسی استان بوشهر میزان بارش‌ها را از صبح دیروز تا صبح امروز در کنگان و گناوه ۹، جم ۸.۱ و بقیه نقاط بین ۲ تا ۶ میلیمتر اعلام کرده است.

پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان

آسمان استان بوشهر امروز قسمتی تا نیمه ابری، در برخی نقاط از نیمه جنوبی و شرقی استان گاهی تمام ابری همراه با رگبار پراکنده باران و رعدوبرق، احتمال وزش تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی شده است که از فردا ابر کاهش می‌یابد و در برخی نقاط احتمال مه رقیق صبحگاهی وجود دارد.

جهت وزش باد، متغیر با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و در نیمه جنوبی و سواحل جنوبی استان تا ۳۶، و هنگام وزش تندباد گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است که از اواخر امشب بیشتر جهت باد شمال شرقی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ارتفاع موج، ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز هنگام وزش تندباد لحظه‌ای در سواحل جنوبی گاهی بیش از ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۱۰ دقیقه بامداد، جزر اول دریا ساعت ۰۵:۳۰، مد دوم دریا ساعت ۱۲:۲۶ جزر دوم دریا ساعت ۲۰:۳۲ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.