ناپایداری‌های جوی امروز و فردا در مناطق شرق و جنوب استان بوشهر ادامه می‌یابد و رگبار پراکنده، وزش تندباد و تلاطم خلیج فارس را در پی خواهد داشت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد، امروز و فردا ناپایداری‌های موقت جوی در مناطق شرقی و جنوبی استان تداوم خواهد داشت.

زهرا راستگو افزود: بنابراین برخی ساعات در این مناطق، با افزایش پوشش ابر وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود. همچنین در این مدت احتمال وقوع صاعقه و بارش تگرگ نیز در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

او ادامه داد: خلیج فارس و سو احل استان به ویژه سواحل جنوبی نیز به سبب وزش تندباد لحظه‌ای در این مدت متلاطم خواهد بود.

پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان

 رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر، آسمان استان را تا پیش از ظهر فردا، قسمتی تا نیمه ابری همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک و در برخی نقاط به ویژه نیمه جنوبی استان، رگبار پراکنده باران، رعدوبرق، وزش تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

راستگو افزود: جهت وزش باد هم متغیر است اما در مناطق شمالی بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی بیشتر جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود که هنگام وزش تندباد سرعت وزش باد به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

او ارتفاع موج را ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر و  هنگام وزش تندباد لحظه‌ای تا دو متر پیش‌بینی کرد.

این کارشناس هواشناسی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا  ۰۰:۰۹ دقیقه بامداد، جزر اول دریا ساعت ۰۵:۰۸، مد دوم دریا ساعت ۱۱:۴۱ و جزر دوم دریا ساعت ۱۹:۲۶ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.