هواشناسی استان بوشهر از وقوع ناپایداری‌های جوی از امروز تا اواسط هفته آینده خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا اواسط هفته آینده با عبور متوالی امواج ناپایدار از جو استان، آسمان به تناوب ابری خواهد بود و در برخی از نقاط استان بارش پراکنده و خفیف باران و در برخی ساعات همراه با رگبار پراکنده و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

محمدرضا انصاری افزود: جهت وزش باد هم از امروز به تدریج جنوبی خواهد شد و به سبب وزش باد شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای، دریا از پنجشنبه (۲۱ فروردین) تا دوشنبه (۲۵ فروردین) به تناوب مواج خواهد بود.

او ادامه داد: همچنین در این مدت همراه با وزش باد، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست. افزون بر این، در روز‌های پیش رو دمای هوا نیز افزایش خواهد یافت.

پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر، آسمان استان را تا پیش از ظهر فردا، قسمتی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد، در برخی ساعات ابری، با احتمال بارش پراکنده باران و گاهی رگبار و رعدوبرق پیش بینی کرد.

انصاری افزود: جهت وزش باد بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ و در برخی ساعات تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

او با اشاره به اینکه جم با ۱۶ و دیر با ۳۶ درجه سانتیگراد کمترین و بیشترین دما را در ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند، عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر جزر اول دریا ساعت ۰۲:۳۴، مد اول ساعت ۰۸:۴۰، جزر دوم ساعت ۱۴:۵۱ و مد دوم ساعت ۲۰:۵۲ رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.