مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا تا دوشنبه هفته آینده این استان تحت تاثیر امواج ناشی از یک سامانه بارشی شاهد بارش باران، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج الله شکوهی پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی‌های نقشه‌های پیش یابی جوی نشان می‌دهد از فردا (سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۹۹) یک سامانه بارشی وارد غرب و جنوب غرب کشور می‌شود که استان تا دوشنبه هفته آینده (۲۵ فروردین ۹۹) به تناوب و با شدت و ضعف تحت تاثیر امواج ناشی از این سامانه قرار می‌گیرد.

او افزود: برای این مدت بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده رعد و برق و احتمال بارش تگرگ همراه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گاهی تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود. خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: از سه شنبه تا پنجشنبه بیشتر نیمه شمالی و مناطق شرقی استان شاهد بارش پراکنده گاهی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و وزش باد خواهند بود، اما از جمعه تا دوشنبه بیشتر نقاط استان با رگبار پراکنده باران، رعد و برق، احتمال بارش تگرگ، وزش باد و احتمال گرد و خاک رو به رو هستند.

شکوهی پور افزود: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در روز‌های جمعه تا دوشنبه در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

او با اشاره به وزش باد شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای بیان کرد: دریا از پنجشنبه تا دوشنبه به تناوب مواج خواهد بود و ارتفاع موج دریا گاهی بیش از دو متر خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: در این مدت باید از تردد‌های غیرضروری دریایی به ویژه تردد شناور‌های کوچک، تفریحی و مسافری در سواحل استان خودداری شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.