هواشناسی استان بوشهر از افزایش محسوس دما و تلاطم دریا خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز به سبب افزایش سرعت وزش باد شمال غربی در سواحل مرکزی و جنوبی استان، این نواحی از دریا مواج است که انتظار می‌رود فردا با کاهش سرعت باد از ارتفاع موج نیز در این نواحی از دریاکاسته شود.

زهرا راستگو افزود: از اواخر سه‌شنبه تا پایان هفته با عبور متوالی امواج ناپایدار از جو استان، آسمان به تناوب ابری و در برخی نقاط استان گاهی همراه با بارش پراکنده و خفیف باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: وزش جریان‌های گرم جنوب شرقی نیز که از ظهر سه‌شنبه در سواحل و سطح استان آغاز می‌شود، چهارشنبه تا پایان هفته با سرعت و شدت بیشتری ادامه می‌یابد که در پی آن خیزش گرد و خاک در برخی نقاط، افزایش تلاطم دریا و افزایش محسوس دمای هوا پیش بینی می‌شود.

پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار هواشناسی بوشهر، آسمان را تا پیش از ظهر فردا، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر و در سواحل مرکزی و جنوبی استان همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک پیش بینی کرد.

راستگو افزود: جهت وزش باد نیز در این مدت بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی است که امروز با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و در سواحل مرکزی و جنوبی استان ۱۶ تا ۴۰، و فرا ساحل جنوبی گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد وزید، اما فردا به تدریج سرعت وزش باد ۱۴ تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد شد.

او بیان کرد: ارتفاع موج هم امروز در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، سواحل مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود و فردا در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ و دور از ساحل تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: امروز جم با ۱۵ درجه سانتیگراد کمترین دما را داشته و در ۲۴ ساعت گذشته عسلویه با ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر بوده است.

راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ۰۱:۲۳، مد اول دریا ساعت ۰۷:۴۲، جزر دوم ساعت ۱۲:۴۴، مد دوم ساعت ۱۹:۰۵ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.