بیش از ۶ میلیون راس دام در استان مرکزی واکسینه شد

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۶ میلیون و ۵۳ هزار و ۳۳۵ راس دام سبک و سنگین سال گذشته در این استان علیه بیماری‌های دامی و مشترک واکسینه و ایمن سازی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: این دام‌ها در راستای مقابله با بیماری‌هایی، چون تب مالت (بروسلوز)، تب برفکی، هاری و طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه و ایمن سازی شده‌اند.

شانقی افزود: بروسلوز و تب برفکی را ۲ بیماری مهم دامی دانست و ادامه داد: ۳۲۱ هزار و ۷۲۶ راس دام سبک و سنگین در این مدت علیه بیماری بروسلوز و ۶۸۰ هزار و ۷۰۶ راس علیه تب برفکی واکسینه و ایمن سازی شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه تست بروسلوز در این مدت بر روی ۱۳ هزار و ۲۱۷ راس دام سنگین انجام و ۶۹ مورد مثبت در این آزمایش‌ها شناسایی و معدوم سازی شد، تصریح کرد: واکسیناسیون ۱۴ هزار و ۶۶ قلاده سگ علیه بیماری هاری و ۱۷ هزار و ۱۵۲ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری شاربون از دیگر اقداما مهم اداره کل دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری‌های دامی است.

شانقی افزود: تست سل نیز در این مدت بر روی ۲۲ هزار و ۵۷۹ راس دام انجام شد و ۱۳ مورد مثبت در این آزمایش‌ها مشاهده و معدوم سازی شده‌است.

او با یادآوری انجام یک هزار و ۶۷ مورد تست مشمشه سال گذشته در مزرعه‌های نگهداری اسب استان مرکزی گفت: یک مورد مثبت در این آزمایش شناسایی و معدوم سازی شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
منبع: ایرنا
انتهای  پیام/  ش ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.