آمریکا برای تقویت نفوذ خود در منطقه شرق فرات در سوریه صدها نفر از کسانی را که پیش‌تر تحت عنوان نیرو‌های سوریه دموکراتیک با آن‌ها همکاری می‌کردند، فراخوانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، نیرو‌های آمریکایی برای تقویت بیشتر نفوذ خود در منطقه شرق فرات در سوریه و فراخواندن دوباره نیرو‌های موسوم به سوریه دموکراتیک برای همکاری با آن‌ها تلاش می‌کنند.

نیرو‌های آمریکایی صد‌ها نفر از کسانی را که پیش‌تر تحت عنوان نیرو‌های سوریه دموکراتیک با آن‌ها همکاری می‌کردند، به همکاری دوباره فراخوانده اند.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سویه مستقر در انگلیس با تایید این خبر اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی برای باز تثبیت گسترده نفوذ خود در منطقه شرق فرات تلاش می‌کنند و ارتش آمریکا به افراد فراخوانده شده، دستمزد ماهیانه بیشتری از آنچه در گذشته به آن‌ها پرداخت می‌کرده، پیشنهاد داده است.

پیش از این نیز مختار الموسوی، نماینده استان نینوا در پارلمان عراق از وجود تحرکات مشکوک آمریکایی- ترکیه‌ای در مرز‌های عراق و سوریه خبر داد و گفت: داده‌هایی اطلاعاتی که در دست است، نشان از وجود طرحی آمریکایی در نزدیکی مرز‌های سوریه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار