یک منبع امنیتی عراق از اقدام هواپیما‌های آمریکایی در جاسوسی از پایگاه‌های الحشد الشعبی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ار پایگاه خبری المعلومه، یک منبع امنیتی عراقی امروز یکشنبه از اقدام هواپیما‌های آمریکایی در جاسوسی از پایگاه‌های الحشد الشعبی در منطقه «جرف النصر» واقع در شمال بابل و نیز مناطق دیگر مجاور استان الانبار خبر داد.

این منبع گفت: جنگنده‌های آمریکایی از پایگاه‌های الحشد الشعبی در مناطق جرف النصر در نزدیکی مرز‌های شهرستان عامریه الصمود واقع در جنوب شهر فلوجه جاسوسی کردند که انگیزه‌های واقعی این عملیات جاسوسی مشخص نیست.

وی همچنین گفت: جنگنده‌های امریکایی از برخی مناطق که نیرو‌های الحشد الشعبی در آن حضور دارند، به مانند منطقه الرزازه جاسوسی کرده اند. عملیات جاسوسی به این مناطق منحصر نیست؛ چرا که هواپیما‌های آمریکایی اقدام به پرواز‌های جاسوسی متعدد در مناطق حضور نیرو‌های الحشد الشعبی در مناطق غربی کشور کرده اند. این منبع همچنین از اتخاذ اقدامات امنیتی از سوی نیرو‌های الحشد الشعبی خبر داد.

شایان ذکر است همزمان با تحرکات اخیر نیرو‌های آمریکایی در عراق و تخلیه چند پایگاه نظامی و تحویل آن‌ها به دولت این کشور، چنین اقدامات تنش‌زایی سوالات زیادی را به اذهان متبادر می‌سازد؛ این در حالی است که منابع خبری آمریکایی، نهم فروردین ماه سال جاری خبر دادند، وزارت دفاع آمریکا در بخشنامه‌ای محرمانه از فرماندهان نظامی خود خواسته تا برنامه‌ای را برای افزایش تحرکات در عراق و کارزاری جهت «انهدام» یکی از گروه‌های مقاومت در این کشور تدوین و طراحی کنند.

همچنین امروز نماینده استان نینوا در پارلمان عراق هم از وجود تحرکات مشکوک آمریکایی- ترکیه‌ای در مرز‌های عراق و سوریه خبر داده بود. وی گفت: داده‌هایی اطلاعاتی که در دست است، نشان از وجود طرحی آمریکایی در نزدیکی مرز‌های سوریه دارد.

موسوی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرده بود: نوعی تحرکات آمریکایی مشکوک برای تسلط بر بخش‌هایی از مرز‌های متعلق به عراق و سوریه وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار