ابراز نگرانی از موج دوم شیوع کرونا ویروس در گیلان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز نگرانی از موج دوم شیوع کرونا ویروس در استان گفت: هنوز چرخه و شیوع بیماری در جامعه ما فعال است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا) اعلام کرد: محمدرضا نقی پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان وضعیت استان را در مواجهه با ویروس کرونا امیدوارانه، اما همچنان بیمناک توصیف کرد و با ابراز نگرانی از موج دوم شیوع کرونا ویروس در استان گفت: کماکان در بستر یک اپیدمی در حال حرکتیم و چرخه و شیوع بیماری در جامعه ما فعال است.

او با اشاره به آخرین وضعیت مراجعه بیماران با علائم عفونت‌های تنفسی شدید و موارد شبه کرونا افزود: در فاز مدیریت و کنترل نسبی بیماری کووید ۱۹ در گیلان قرار داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز امیدواری از کنترل نسبی شیوع کرونا در گیلان اظهار داشت: این استان در کنترل کرونا به وضعیت نسبی رسیده، اما این به معنای پایان کرونا در گیلان نیست.

نقی پور با بیان اینکه هنوز چند صد نفر از گیلانیان در بیمارستان‌های سراسر استان بستری هستند، گفت: روزانه ده‌ها مورد بیمار مبتلا در بیمارستان‌های گیلان بستری می‌شوند که خوشبختانه در همین حدود هم بیماران پس از بهبود از مراکز بیمارستانی مرخص می‌شوند.

او افزود: همچنان باید بهداشت و حفاظت فردی و اقداماتی نظیر در خانه ماندن، خود مراقبتی، دیگر مراقبتی، اصل فاصله‌گذاری اجتماعی و اخیرا فاصله‌گذاری هوشمند مدنظر قرار بگیرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت بیم و امید گیلان در مواجهه با بیماری کووید ۱۹ تصریح کرد: با همکاری مردم و به‌کارگیری اقدامات اجراشده، خوشبختانه از شیوع امواج افسارگسیخته کرونا در گیلان خارج‌شده‌ایم و این روند در استان ادامه دارد، اما اگر غفلتی صورت بگیرد، احتمال شعله‌ور شدن کرونا ویروس در استان وجود دارد و لازم است با هوشمندی و هوشیاری کامل هشدار‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.