رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بحران کرونا موجب توجه مسئولان کشوری برای جبران عقب‌ماندگی‌های درمانی این استان شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بحران کرونا موجب شد تا توجه مسئولان کشوری به توسعه زیرساخت‌های درمانی استان برای جبران عقب‌ماندگی‌های گیلان در مباحث بهداشت و درمان و رفع بخشی از کمبود‌های موجود بیشتر شود.

او به برخی از اقدامات انجام شده در راستای توسعه و تجهیز زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی در گیلان اشاره کرد و افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در جهت توسعه مراکز بیمارستانی به تجهیزات امحاء زباله، اکسیژن ساز، لنژری، انواع اتوکلاو، دیزل ژنراتور و یا ACT اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود فضای آزمایشگاه بیمارستان رازی، تجهیزات تشخیصی ناکافی و عدم کفاف ارائه خدمات به مردم اظهار داشت: در حال حاضر فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی کمتر از ۲۰۰ مترمربع است و اقدامات تشخیصی و آزمایشگاهی را برای کادر آزمایشگاه و خدمات بگیران سخت کرده است.

سالاری با بیان اینکه بر اساس چارت سازمانی، بیمارستان رازی باید دارای حداقل فضای آزمایشگاهی ۶۰۰ مترمربع باشد، گفت: در حال حاضر آزمایشگاه بیمارستان رازی در فضایی ۴۰۰ مترمربعی در دست احداث و نهایی شده است.

او افزود: برای احداث فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی که به صورت سازه‌های سبک در حال ساخت است، حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، احداث آزمایشگاه در این مرکز را یکی از اقدامات موثر دانشگاه در دوران بحران کرونا برشمرد و اعلام کرد: در صورت بهره‌برداری از این فضا، آزمایشگاه بیمارستان رازی به عنوان آزمایشگاه مرکزی استان تلقی خواهد شد.

سالاری اظهار داشت: این آزمایشگاه به لحاظ مساحت و پیش‌بینی تجهیزات آزمایشگاهی یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین مراکز آزمایشگاهی استان خواهد بود که به مردم خدمات سریع، به‌موقع و ارائه خواهد داد و اقدامات درمانی را تسریع می‌کند.

او با بیان اینکه بسیاری از بخش‌های فیزیکی آزمایشگاه رازی نهایی شده و در انتظار تجهیز است، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و سرعت پیشرفت فیزیکی طرح توسعه آزمایشگاه، در تلاش هستیم این مرکز تا نیمه نخست اردیبهشت، افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.