مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه استان سمنان:

فرهنگیان بسیجی سمنان به مقابله با کرونا شتافتند

مجتبی سالک بیدختی گفت: اقدامات گسترده بسیج فرهنگیان استان سمنان همراه با دیگر اقشار‌ها برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا آغاز شده است.

مجتبی سالک بیدختی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، به تشریح اقدامات سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا پرداخت و گفت: حدود ۴۰ روز است که اقدامات گسترده بسیج فرهنگیان استان سمنان همگام و همراه با دیگر اقشار بسیج، نهاد‌ها و ارگان‌ها برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کمک و یاری تلاشگران و مدافعان سلامت این استان آغاز شده است و تلاش‌ها تا مهار این بیماری ادامه دارد.

او با اشاره به برنامه ریزی‌ها و ساماندهی‌های انجام شده برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف بسیج فرهنگیان در سطح استان سمنان برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا بیان کرد: همکاری بسیار مطلوبی فی مابین سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان با اداره کل آموزش و پرورش استان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از همان ابتدا شکل گرفت.

سالک بیدختی گفت: گروه‌های جهادی فرهنگیان بسیجی در استان سمنان با همکاری ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و با هماهنگی بخش سلامت استان در حوزه تولید اقلام بهداشتی، ضدعفونی سطوح و اماکن پرتردد شهری، مدارس و طرح غربالگری و بیماریابی افراد مشکوک به بیماری کرونا مشارکت قابل توجهی دارند.

او از دیگر اقدامات تلاشگران و گروه‌های جهادی بسیج فرهنگیان استان سمنان را راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک عنوان کرد و گفت: ۳ کارگاه تولید در استان سمنان به همت کانون‌های بسیج فرهنگیان این استان با استفاده از ظرفیت خیرین فرهنگی راه اندازی شده است.

بیدختی عنوان کرد: در کارگاه تولید ماسکی که در کانون بسیج فرهنگیان دامغان راه اندازی شده است؛ ۳۰ نفر از خواهران بسیجی فرهنگی این شهرستان با ۱۰ دستگاه چرخ خیاطی مشغول خدمت هستند و ۱۵ نفر از خواهران فرهنگی این شهرستان نیز در منازل خود مشغول تولید ماسک شده اند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از دیگر اقدامات و فعالیت‌های فرهنگیان بسیجی استان سمنان را مشارکت ۶۰ نفر در اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا و اجرای طرح غربالگری و شناسایی افراد بیمار و مشکوک به کرونا عنوان کرد و گفت: این فرهنگیان بسیجی در شهرستان‌ها با هماهنگی پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشتی اقدام به برقراری تماس تلفنی با خانواده‌ها می‌کنند تا بدینوسیله وضعیت سلامت خانواده‌ها را ارزیابی و نقشی در اجرای طرح غربالگری و بیماریابی در استان سمنان داشته باشند.

بیدختی بیان کرد: در کنار انجام این فعالیت‌ها از سوی بسیج فرهنگیان استان سمنان، کمک و مساعدت‌های مالی قابل توجهی هم برای تأمین مواد اولیه تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی توسط بسیجیان عضو این قشر اعم از فرهنگیان، معلمین، مدیران و کارکنان اداری و آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت استان سمنان، انجام گرفته است.

او از دیگر اقدامات این قشر از بسیج را اجرای برنامه‌های معنوی برای دفع این بلای جهانی از قبیل ذبح و قربانی گوسفند و توزیع آن بین اقشار نیازمند استان عنوان کرد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان با بیان اینکه در راستای مقابله با بیماری کرونا از ظرفیت هنرستان‌ها و هنرجویان نیز استفاده شده است گفت: ۱۳۰۰ ماسک توسط هنرآموزان بسیجی و مربیان و ۶۰۰ ماسک نیز توسط دانش آموزان بسیجی با رعایت اصول بهداشتی، تولید و در اختیار مراکز درمانی و بیمارستانی جهت استفاده پرستاران، کادر درمانی و بیماران، قرار گرفته است.

بیدختی با اشاره به اینکه در کارگاه تولیدی کانون شهید بهشتی شهرستان شاهرود ۶۰ دست لباس بیمارستانی ویژه کادر درمانی بیمارستان امام حسین (ع) به همت گروه جهادی فرهنگیان بسیجی تهیه و توزیع گردیده است، گفت: در شب میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) و نیمه شعبان (چهارشنبه بیستم فروردین) تعداد یک هزار ماسک تولیدی فرهنگیان بسیجی شاهرود نیز به همراه یک هزار بسته معیشتی آماده شده توسط سپاه ناحیه شاهرود در بین اقشار محروم و نیازمند شهرستان توزیع می‌شود.

او تصریح کرد: یکی از برنامه‌های بسیج فرهنگیان استان سمنان، اجرای ویژه برنامه‌های نیمه شعبان و نورافشانی است که از جمله آن‌ها نورافشانی محله‌ای توسط کانون بسیج فرهنگیان دامغان است که هم زمان با اجرای این برنامه بسته‌هایی شامل اقلام بهداشتی و وسایل بازی و سرگرمی برای کودکان در بین خانواده‌های این محله نیز توزیع می‌شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از همکاری مدیرکل آموزش و پرورش، معاونین، مدیران و فرهنگیان و معلمین فرهیخته استان سمنان در همراهی برای اجرای برنامه‌های مختلف بسیج فرهنگیان در سطح استان در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا قدردانی کرد و گفت: فرهنگیان بسیجی استان سمنان نیز دوشادوش سایر جهادگران عرصه سلامت؛ خالصانه و عاشقانه در لبیک به فرمان، ولی امرشان مقام معظم رهبری در خدمت به مردم برای مقابله با بیماری کرونا در طول این مدت اقدام جهادی و انقلابی انجام داده اند.

بیدختی تأکید کرد: با وحدت، همراهی، همکاری همه مردم و رعایت تمام نکات بهداشتی و ایمنی؛ با توکل به خداوند متعال می‌توانیم کرونا را شکست دهیم و از این بحران نیز همچون دیگر بحران‌ها و شرایط سختی که کشور پشت سر گذاشته است، گذر کنیم.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار