آمار جدید از خسارت سیل به باغات شهرستان های کرمانشاه

بارش تگرگ ۲ روز گذشته در مجموع ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان خسارت به باغات و مزارع کشاورزی شهرستان‌های گیلانغرب و دالاهو وارد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،از مجموع خسارت‌های وارد شده بر اثر بارش تگرگ، چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به باغات و محصولات کشاورزی شهرستان گیلانغرب و ۴۳ میلیارد تومان نیز مربوط به شهرستان دالاهو است.

فرماندار گیلانغرب گفت : در نتیجه بارش تگرگ و باران ۴۸ ساعت گذشته بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به باغات و محصولات کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شده است.

کوروش محمودیان افزود: خسارت‌های وارده شامل ۲۵۰ هکتار باغات به میزان ۴۵ درصد و سه هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع گندم به میزان ۲۰ درصد است که عمده این خسارت‌ها در دهستان‌های حیدریه، دیره، گواور و حومه بوده است که براساس ارزیابی اولیه انجام گرفته توسط کارشناسان بخش کشاورزی صورت گرفته است.

۴۳ میلیارد تومان خسارت به باغات و محصولات زراعی دالاهو

فرماندار دالاهو گفت: براثر بارش تگرگ ۲ روز گذشته ۴۳ میلیارد تومان خسارت به باغات این شهرستان وارد شده است.

کرم محمدی افزود: براساس بررسی‌های میدانی توسط اکیپ‌های متشکل از کارشناسان جهاد کشاورزی، ۵۲۹ هکتار از باغات شهرستان بین ۲۰ تا ۸۰ درصد و بیش از ۱۷ هزار هکتار زراعت نیز بین ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیده اند.

او افزود:کل باغات شهرستان دالاهو چهار هزار و ۲۰۰ هکتار و کل اراضی کشاورزی شهرستان ۶۱ هزار هکتار است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.