خسارت حداقل ۱۰۶ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از وارد آمدن خسارت حداقل ۱۰۶ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی استان در وزش باد شدید و تگرگ پنجشنبه شب (۲۱ فروردین) خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : این برآورد‌ها اولیه بوده و احتمال افزایش خسارت وارده در بررسی‌های نهایی وجود دارد.

او با بیان اینکه طوفان به ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان خسارت جدی وارد کرده، گفت : بجز شهرستان قصرشیرین، زراعت سایر شهرستان‌های استان دچار خسارت شده است که بیشترین این خسارت‌ها در شهرستان‌های شرقی استان مثل کنگاور، هرسین و سنقروکلیایی وارد آمده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به وارد آمدن خسارت به ۵۵۰۰ هکتار از باغات استان در طوفان، افزود: بیشترین خسارت‌ها به باغات شهرستان صحنه و باغات نوبرانه شهرستان سرپل ذهاب وارد آمده است.

حاتمی با انتقاد از بیمه نبودن بخش قابل توجهی از اراضی و باغات استان، ادامه داد: طبق آمار‌ها تنها ۱۰ درصد باغات و درصد کمی از زراعت استان بیمه هستند که این موضوع حمایت از کشاورزان در زمان وقوع حوادثی مثل طوفان دو شب گذشته را سخت می‌کند.

حاتمی از کشاورزان استان کرمانشاه خواست تا در سنوات آتی برای تحت پوشش بیمه بردن محصولات کشاورزی خود برنامه ریزی جدی داشته باشند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.