در این مطلب در ویدئویی که توسط مجله فوربس تهیه شده ثروتمندان جهان در ۲۰ سال اخیر مورد بررسی قرار گرفته اند.

 به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مجله معروف فوربس ثروتمندترین افراد جهان را از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار داده است. در این لیست ۲۰ نفره ثروتمندانی از کشورهای آمریکا، فرانسه، برزیل، مکزیک، هنگ کنگ، سوئد، آلمان، هند، روسیه، کانادا و عربستان قرار گرفته اند.

بیل گیتس که از ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۰۹ رتبه اول ثروتمندترین مرد جهان را در اختیار داشت در سال ۲۰۱۰ جای خود را به کارلوس اسلیم هِلو، مدیرعامل شرکت چندملیتی TelMex داد. گیتس مجددا توانست در سال ۲۰۱۴ رتبه اول را از آن خود کند. او در سال ۲۰۱۷ بار دیگر رتبه نخست را از دست داد و جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون در صدر ثروتمندترین مردان جهان قرار گرفت.


بیشتر بخوانید: همکاری گوگل و اپل برای کنترل ویروس کرونا


جف بزوس، مدیر عامل آمازون اکنون با دارایی ۱۱۳ میلیارد دلار در رتبه نخست قرار دارد. پس از او گیتس با ۹۸ میلیارد دلار، دومین مرد ثروتمند جهان است. در این جدول برنالد آرنالت از موفق‌ترین طراحان مد و تأثیرگذارترین تاجر فرانسه و صاحب ابرشرکت چندملیتی LVMH با دارایی ۷۶ میلیارد دلار در رده سوم قرار دارد. وارن بافت که سهامدار ۶۰ شرکت است با دارایی ۶۸ میلیارد دلار در رده چهارم و لری الیسون، مدیرعامل Oracle با دارایی ۵۹ میلیارد دلار در رده پنجم قرار گرفته است.

همچنین مارک زاگربرگ، مدیر عامل فیسبوک با دارایی ۵۵ میلیارد دلار در رده هفتم ثروتمندترین مردان جهان قرار گرفته است. در ادامه در یک ویدئو لیست ۲۰ مرد ثروتمند جهان را مشاهده خواهید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار