در پی بارش‌های اخیر آب برخی سد‌ها در استان مرکزی سرریز شد.

سرریز شدن آب برحی سد‌های استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با ورود سامانه بارشی قوی و بارش‌های خوب بهاری در استان مرکزی آب برخی از سد‌ها در استان مرکزی سرریز و دریچه برخی از سد‌ها باز شد رود‌های فصلی جاری شدند.

در پی بارش‌های مناسب اخیر سد خشکرود شهرستان زرندیه برای اولین بار سرریز کرد و سد کهک شهرستان دلیجان و سد مودر اراک سریز کردند.

دبی ورودی سد الغدیر ساوه به ۴۰ متر مکعب بر ثانیه رسید و این سد با حجم کلی ۲۷۷ میلیون متر مکعب به تراز نهایی بسیار نزدیک شد و به منظور مدیریت ورود سیلاب و دبی ورودی آب به دریاچه، دریچه‌های سد باز شد تا فضای بیشتری در دریاچه سد ایجاد شود

در پی این بارش‌ها سد کمال صالح اراک هم با حجم کلی ۹۶ میلیون مترمکعب آب در آستانه سرریز قرار گرفت و آب ذخیره شده پشت سد به ۹۰ میلیون مترمکعب رسید.

آمره‌ای مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: بارش‌های روز‌های اخیر بسیار مطلوب بوده و با لایروبی ۳۰ کیلومتری از رودخانه‌های استان هیچ رودخانه‌ای طغیان نکرده و خسارتی به وجود نیامده است.

آمره‌ای افزود: دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی مجاری ورودی و خروجی رودخانه‌ها و سد‌های کوچک استان را پاک‌سازی کردند و لایروبی و حجم آن‌ها نیز مرتب پایش می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.