رزمایش پدافند بیولوژیکی شهدای سلامت شنبه، ۲۳ فروردین ماه در طبس برگزار می‌شود.

سرهنگ فرحبخش ثانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: رزمایش  پدافند بیولوژیکی شهدای سلامت در  شنبه، ساعت ۸ صبح ، توسط قرارگاه شهید ناصری نیروی زمینی سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه ، شهرداری، شبکه بهداشت و درمان شهرستان و نیرو‌های نظامی و انتظامی در سطح شهر طبس برگزار می‌شود.

او افزود: نمایش اقتدار توان عملیاتی سپاه در راستا مقابله با تهدیدات بیولوژیک نوین با به کارگیری رده‌های تخصصی جنگ نوین و استقاده از امکانات تخصصی آن‌ها در جهت ارتقا سلامت جامعه از اهداف این رزمایش است.

فرمانده ناحیه سپاه طبس گفت: از دیگر اهداف این رزمایش مقابله با ویروس کرونا با رفع آلودگی از مناطق شهری، ایجاد آمادگی برای مقابله با تهدیدات بیولوژیکی در آینده، ایجاد آرامش روانی در جامعه به منظور مقابله با تبلیغات رسانه‌ای دشمن که به دنبال ایجاد ناامیدی و ضعیف نشان دادن مدیریت کشور در مقابله با این ویروس هستند.

سرهنگ فرحبخش ثانی افزود:در این رزمایش از مدافعان سلامت، کادر درمانی، بسیجیان شهرداری، خیرین محترم که در زمینه ضدعفونی اماکن عمومی، تولید و توزیع ماسک، تهیه توزیع مواد ضد عفونی کننده، درمان بیماران، کنترل مبادی ورودی و سایر اقداماتی که در راستای نابودی ویروس منحوس کرونا انجام پذیرفته است تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

او افزود:در این رزمایش از امکاناتی همچون دستگاه خودرو رفع آلودگی درخش تخصص جنگ نوین، مه پاش دستی و خودرویی،۴۰ موتور سیکلت، یک خودرو آتش نشانی، یک دستگاه آمبولانس، سه دستگاه تویوتا استفاده خواهد شد.

فرمانده ناحیه سپاه طبس بیان کرد :  از مدافعان سلامت، کادر درمانی، بسیجیان شهرداری، خیرین محترم که در زمینه ضدعفونی اماکن عمومی، تولید و توزیع ماسک، تهیه توزیع مواد ضد عفونی کننده، درمان بیماران، کنترل مبادی ورودی و سایر اقداماتی که در راستای نابودی ویروس منحوس کرونا انجام پذیرفته است تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

فرحبخش اظهار کرد: مطرح شدن این بیماری به عنوان حمله بیولوژیکی در پی پیام مقام معظم رهبری و سرلشکر باقری موجب شد تا اقدامات مقابله‌ای با ویروس کرونا جنبه رزمایش و دفاع بیولوژیک پیدا کند.

او تاکید کرد: نمایش اقتدار توان عملیاتی سپاه در راستا مقابله با تهدیدات بیولوژیک نوین با به کارگیری رده‌های تخصصی جنگ نوین و استقاده از امکانات تخصصی آن‌ها در جهت ارتقا سلامت جامعه از اهداف این رزمایش است.

فرمانده ناحیه سپاه طبس با بیان اینکه اقدات انجام شده در این رزمایش با اقدمات قبلی سپاه و بسیج تفاوت دارد، افزود: میادین میوه و تره بار، مراکز خرید، مساجد، پمپ گاز و بنزین و پایانه‌های مسافربری و مکان‌های عمومی به صورت هوشمند و سازمان یافته ضدعفونی می‌شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.