ورود یزد به مرحله کنترل و مدیریت کرونا منوط به رفتار شهروندان است/ جهان هرگز به شرایط پیش از کرونا برنمی گردد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در صورت رعایت مردم، یزد از مرحله ثابت وارد مرحله مدیریت و کنترل بیماری کرونا می شود.

ورود یزد به مرحله کنترل و مدیریت کرونا منوط به رفتار شهروندان استمحمد نوری  شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی  یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: در حال حاضر یزد در مرحله ثابت کرونا ویروس قرار دارد یعنی آمار مراجعه تقریبا معادل یا کمتر از بیمارانی است که از بیمارستان خارج می شوند و در صورت مداومت مردم در رعایت توصیه های بهداشتی تا هفته ی آینده، یزد وارد فاز مدیریت و کنترل بیماری می شود.

او با بیان اینکه در زمینه بیماری های همه گیر مراحل مختلفی وجود دارد، افزود: ابتدایی ترین مرحلهیک بیماری همه گیر، مرحله افزایش ابتلا است و در ادامه به ترتیب فاز ثابت، فاز مدیریت و کنترل بیماری، فاز مهار بیماری و در نهایت فاز ریشه کنی بیماری وجود دارد.

نوری شادکام با اشاره به اینکه ریشه کنی بیماری برای هر بیماری متفاوت است، اظهارداشت: برای کرونا پیش بینی تمام اندیشمندان و صاحبنظران این است که باید واکسن طراحی و در دسترس عموم جامعه قرار گیرد یا یک درمان کاملا قاطعی برای ریشه کنی بیماری پیدا کنند اما در حال حاضر بحث ریشه کنی کرونا مطرح نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: جهان تا مدت ها یا هیچ وقت به مرحله پیش از کرونا باز نمی گردد و باید برای شروع فعالیت ها باز تعریف مجددی بر بسیاری از اعمال و رفتارهای خود داشته باشیم.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار