رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان فارسان گفت: بقعه متبرکه امامزاده سید میراحمد (ع) باباحیدر در دست توسعه می‌باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین نصرالله سلیمانی رئیس اداره اوقاف وامور خیریه فارسان گفت: ارادت عاشقان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت باعث شده که علاوه بر امور فرهنگی، امور عمرانی و لزوم توسعه و بازسازی بقعه متبرکه امامزاده سید میراحمد (ع) باباحیدر در دستور کار قرار گیرد.

او افزود: در این زمینه و در اولین اقدام برای توسعه امامزاده، بهسازی جاده دسترسی جهت سهولت در عبور و مرور زائران آغاز گردید.

سلیمانی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف این امامزاده ترمیم و بهسازی‌هایی در سال جدید انجام خواهد گرفت اضافه کرد: مقرر شد با همکاری شهرداری و دستگاه‌های ذیربط فضاسازی اطراف امامزاده به بهترین شکل انجام گیرد.

رئیس اداره اوقاف فارسان در ادامه از همکاری هیات امنا امامزاده، شهرداری و شورای شهر و سایر دستگاه ها، جهت چاپ کتابی در مورد معرفی شخصیت این امامزاده خبر داد و گفت: با استعانت از خداوند این کتاب با استناد به مراجع موثق در حال حاضر در دست تحقیق است و پس از جمع بندی، گرد آوری شجره نامه و تاریخچه، کتابی در این خصوص چاپ و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

امامزاده سید میر احمد (ع) باباحیدر از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است که آرامگاه وی در شمال شهر باباحیدر و در فاصله‌ی ۴۵ کیلو متری شهرکرد قرار گرفته است.

آرامگاه امامزاده سید میر احمد باباحیدر در دامنه‌ی کوه سید میر احمد قرار دارد و در اطراف بقعه، انبوه درختان کهنسال گلابی وحشی که بیش از سیصد سال قدمت دارد به همراه چشمه آب گوارا منظره زیبایی را بوجود آورده است.

آب و هوای این منطقه در فصل بهار و تابستان معتدل و فصول پاییز و زمستان سرد و توام با برف است، به همین دلیل گردشگران ترجیح می‌دهند در فصل‌های بهار و تابستان به این مکان زیارتی عزیمت نمایند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار