استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور رونق تولید و اشتغال، روستا‌های هدف گردشگری استان مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست با معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به منظور رونق تولید و اشتغال در روستا‌ها و تقویت بخش گردشگری، روستا‌های هدف گردشگری استان مورد توجه قرار می‌گیرد.

 او افزود: ظرفیت‌های گردشگری بسیاری در روستا‌های استان وجود دارد که این موضوع می‌طلبد با همکاری بین‌بخشی در راستای شکوفایی این ظرفیت‌ها اقدامات موثرتری برداشته شود.

عباسی تصریح کرد: در همین راستا در قالب یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین استانداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بنیاد مسکن در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی، روستا‌های هدف گردشگری استان شناسایی و اولویت‌بندی می‌شود.

او با قدردانی از خدمات بنیاد مسکن در مناطق روستایی استان، اظهار داشت: این نهاد در نوسازی و بهسازی خانه‌های روستایی گام‌های موثری در استان برداشته که نیازمند اطلاع‌رسانی بیش از پیش است.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین به اهتمام دولت در احداث دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی محرومان و مستضعفان در استان اشاره کرد و گفت: امید است در احداث این واحد‌های مسکونی در روستا‌ها در لحاظ کردن کاربری روستایی آن دقت نظر شود و شرایط برای تداوم زندگی روستایی در این مناطق تسهیل شود.

لازم به ذکر است: تاکنون ۱۲ روستای هدف گردشگری در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که روستا‌های یاسه‌چای، هوره، چلوان و سوادجان در شهرستان سامان و روستای آورگان در شهرستان بروجن، دزک و امامزاده دستگرد در شهرستان کیار، روستا‌های سرآقاسید، شیخ علیخان و دیمه در شهرستان کوهرنگ، آتشگاه در شهرستان لردگان و روستای ده‌چشمه در شهرستان فارسان از جمله این روستا‌ها است.

انتهای پیام/خ

توجه به روستا‌های هدف گردشگری

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.