مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: به منظور ضد عفونی مراکز بهداشتی و درمانی، پودر پر کلرین در سطح مراکز شهرستان‌ها توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علیرضا نوروزیان مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: یکی از پر کاربردترین مشتقات کلر، پرکلرین است که بیشتر به عنوان عامل گندزدا یا ضد عفونی کننده در صنایع، استخر‌ها و مصارف خانگی کاربرد دارد.

نوروزیان افزود: پرکلرین یا کلر جامد، ماده‌ای سفید رنگ با خاصیت گندزدایی است که جهت ضدعفونی آب، سبزی، میوه، ظروف، حمام، توالت و محل‌های آلوده بکار می‌رود.

او با بیان اینکه این ماده معمولا در بازار با درجه خلوص ۶۰–۷۰ درصد عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: عامل بسیاری از بیماری‌های واگیر موجودات بسیار ریزی هستند که با چشم دیده نمی‌شوند، این موجودات با خوردن آب، سبزی و میوه آلوده و یا از طریق انتقال آن‌ها توسط دست یا حشرات به مواد غذایی و ظروف وارد بدن انسان شده و ایجاد بیماری می‌کنند.

 نوروزیان گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیر روده‌ای ضد عفونی کردن آب‌های آشامیدنی و مصرفی و میوه و سبزیجات با محلول پرکلرین است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.