مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان برنامه‌های طرح نسیم انتظار ویژه نیمه شعبان در استان را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین مهدیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، برنامه‌های طرح نسیم انتظار ویژه نیمه شعبان در استان را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدیان گفت: طرح نسیم انتظار با هدف تبیین و ترویج فرهنگ انتظارمهدوی، ایجاد نشاط معنوی در جامعه و حمایت از اقشار ضعیف در ۱۰ بقعه شاخص استان بصورت ویژه برگزار می‌شود.

او افزود: با توجه به ایجاد محدودیت‌ها در برگزاری مراسم مذهبی و تجمعات دینی به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و ضرورت برنامه‌ریزی جهت یک اقدام مناسب فرهنگی اجرای ویژه برنامه نسیم انتظار در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یکی از اهداف مهم این طرح را ایجاد نشاط معنوی دانست و گفت: با توجه به فضای سنگین و محدودیتی که این بیماری منحوس در جامعه ایجاد کرده است، امیدواریم با توکل به خداوند و امام زمان (عج) و ائمه معصومین (ص) بتوانیم با ایجاد فضای جشن وشادی آن را از جامعه دور کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدیان افزود: ترویج و تبیین اندیشه مهدویت و انتظار حقیقی، گسترش یاد و نام امام زمان (عج) و تعمیق ارتباط با ایشان، ایجاد نشاط معنوی و طراوت در شرایط کنونی جامعه، حمایت و پشتیبانی از اقشار ضعیف از مهم‌ترین اهداف طرح نسیم انتظار است.

او گفت:راه اندازی کاروان شادی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، هئیت رزمندگان، حوزه مقاومت بسیج و مجموعه فرهنگی استان با هدف تشکیل یک فضای معنوی شاد در شهر با توجه به ولادت امام زمان (عج) در قالب مداحی، سرود‌های معنوی و انقلابی ومتناسب با ولادت در محلات بندرعباس و شهر‌های استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدیان افزود: برنامه استغاثه به امام زمان (عج)، توسل به ائمه معصومین (ص) و پخش دعا ومناجات در اوقات مناسب که راهگشای احیای شب نیمه شعبان است با هماهنگی صدا وسیما همراه با پخش مراسمات امامزاده سید مظفر به صورت فردی توسط مداح یا سخنران از شبکه استانی پخش خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: در حوزه اجتماعی نیز در قالب طرح تبرکات مهدوی بیش از ۲۰۰ بسته حمایتی و ۳ هزار بسته بهداشتی بین خانواده‌های ضعیف جامعه توزیع خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدیان گفت: طرح نسیم انتظار به صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.