چنجه ماستی رستورانی + دستور تهیه

در مطلب زیر طرز تهیه چنجه ماستی رستورانی را به شما آموزش می دهیم.

چنجه ماستی رستورانی//دپویبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چنجه ماستی از کباب‌های مجلسی و بسیار محبوب بین همه ایرانی هاست. در تهیه این نوع کباب چنجه با ماست از ادویه ها، آب لیمو و … برای طعم دهی به گوشت استفاده میشود. اما نوع دیگری از کباب چنجه ماستی، کنجه یا چنجه ماستی لاری نام دارد که غذای محلی استان فارس است.کباب چنجه ماست یک غذای فوق العاده برای مهمانی ها، عروسی‌ها و روز‌هایی است که همراه خانواده و دوستان به دامان طبیعت رفته اید. فقط کافیست مواد این کباب را از روز قبل آماده کنید تا گوشت طعم بگیرد؛ و یا میتوانید گوشت فیله را با مرغ کباب کنید و کباب بختیاری و یا کباب قفقازی تهیه کنید. اما اگر دوست دارید طعمی متفاوت و به یاد ماندنی از کباب چنجه را امتحان کنید چنجه ماستی بهترین گزینه است.

مواد لازم :
گوشت فیله گوسفند یا گوساله ۱ کیلوگرم
ماست ۲۵۰ گرم
پیاز ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
لیمو ترش ۲ عدد
دنبه به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه چنجه ماستی

مرحله اول:
گوشت‌ها را به خوبی بشویید و به قطعات ریز و منظم برش بزنید. برش‌ها بهتر است مکعبی در حدود ۲ – ۳ سانتی متر در ۲ – ۳ سانتی متری باشند.

مرحله دوم:
اگر گوشت‌ها کمی سفت هستند میتوانید با بیفتک کوب یا گوشت کوب یا پشت کارد آن‌ها را بکوبید تا ضخامتشان به حدودا نیم سانتی متر برسد.

مرحله سوم:
فلفل دلمه‌ای را بشویید و به صورت قطعات بزرگ برش بزنید. پیاز‌ها را بشویید و پوست بگیرید. سپس رنده ریز کنید و بعد آب پیاز را به همراه فلفل دلمه ای‌ها در ظرفی بزرگ بریزید.

مرحله چهارم:
ماست، آب لیمو، نمک، فلفل و ادویه دلخواهتان را به ظرف اضافه کنید. گوشت را به مواد اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و گوشت طعم بگیرد.

طرز تهیه گوشت گوساله ذغالی و سبزیجات همراه با کرم ترب

مرحله پنجم:
درب ظرف را بگذارید یا روی ظرف سلفون بکشید. ظرف را به مدت حداقل ۱۲ ساعت یا یک روز کامل در یخچال قرار دهید تا گوشت طعم دار شود.

مرحله ششم:
گوشت‌ها را به سیخ بکشید. میتوانید گوشت را به صورت یکی در میان با دنبه سیخ بگیرید تا کباب چرب تری داشته باشید. در کنار گوشت‌ها میتوانید گوجه و فلفل هم یکی در میان به سیخ بکشید و کباب کنید و با برنج و سبزی سرو نمایید.

نکات کلیدی در تهیه چنجه ماستی
-گوشتی که در ماست طعم دار شده نیاز به زمان کباب شدن طولانی ندارد پس برای تهیه کباب چنجه ماست بهتر است زغال‌ها را خیلی باد نزنید و پخت کباب روی حرارت ملایم منقل انجام شود.

-در صورت تمایل میتوانید از کیوی هم برای طعم دار کردن گوشت استفاده کنید. کیوی به خاطر اسیدی بودنش باعث نرم‌تر شدن گوشت میشود. همچنین به خاطر باز نمودن بافت گوشت، مواد بهتر به خورد گوشت میروند و کباب خوش طعم‌تر خواهد شد.

-در هنگام مخلوط کردن مواد میتوانید سه قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و یا میتوانید بعد از کباب شدن، مقداری کره به گوشت‌ها بزنید تا نرم و چرب شوند.

-با ماست چکیده کباب چنجه ماستی خوشمزه تری خواهید داشت. اما اگر نتوانستید ماست چکیده تهیه کنید اشکالی ایجاد نمیکند.

-منظم بودن برش گوشت‌ها باعث میشود زمان کباب شدن آن‌ها با هم یکسان باشد. اگر گوشت‌ها هم اندازه نباشند، در یک سیخ بعضی گوشت‌ها خواهد سوخت و یا برخی نیمه آماده باقی میماند. بهتر است برای تهیه کبابی عالی این نکته را هنگام برش گوشت‌ها رعایت کنید.

منبع: ایران کوک

انتهای پیام/

برچسب ها: آشپزی ، آشپزی ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۰:۳۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام.کباب ماستی اصلیتش گراشیه نه لاری.گراش 15 کیلومتری لارهستش ولی متا سفانه این کباب به نام خودشون تموم کردن.کاربردکباب ماستی در شهرستان گراش علاوه استفاده در منزل در عروسیها.جشنها درتما محفلهای شادی استفاده میشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی کریمیان
۱۲:۵۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
خوب بود
آخرین اخبار