کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌های برف و باران از امروز مناطق مختلف خراسان رضوی را فرا می‌گیرد این سامانه تا پایان هفته همراه آسمان استان خواهد بود.

فریدون سنگچولی کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: پدیده جوی غالب بر آسمان خراسان رضوی وزش باد خصوصاً در مناطق بادخیز و بارش های خفیف رگباری در ساعات ابتدایی بعدظهر امروز به سمت شب  پیش بینی می شود که این سامانه تا پایان این هفته  ادامه دارد.
 
او ادامه داد: فردا شاهد کاهش دما و بارش برف و باران در مناطق سردسیر خواهیم بود.
 
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی این مدت در مناطق سردسیری و کوهستانی استان بارش‌ها به صورت برف و باران رخ می‌دهد و کمینه دما به زیر صفر می‌رسد.

سنگچولی با اشاره به افت شدید دما در خراسان رضوی به ویژه در فردا چهارشنبه، افزود: بیشینه دمای امروز مشهد ۱۳ درجه سلسیوس پیش بینی شده است که نسبت به دیروز پنج درجه کاهش دارد و فردا به پنج درجه می‌رسد.

او تصریح کرد: از روز جمعه این هفته شاهد روند افزایشی میانگین دما در خراسان رضوی خواهیم بود همچنین با آغاز هفته جدید شاهد ورود سامانه جدید بارشی غالباً بارش باران با شدت و گستردگی بیشتر نسبت به سامانه قبلی در استان هستیم.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: سرخس و بردسکن با دمای ۲۰ درجه سانتی گراد و ریوش با دمای صفر درجه سنتی گراد به ترتیب گرمترین و سردترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت قبل بوده اند.

سنگچولی افزود: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در بردسکن با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
 
انتهای پیام // ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.