گزارش/

گام دوم طرح اقدام ملی مسکن/کاهش قیمت در راه است

دولت در راستای کنترل قیمت و همچنین جهش تولید مسکن اقدامات وبسته‌های جدیدی با همکاری بخش خصوصی در نظر گرفته است.

 به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  بازار مسکن در شرایط کنونی کشور دچار رکود شدید شده به طوری که بسیاری از ساخت وساز ها در کشور به حالت تعلیق درآمده و همین امر باعث نگرانی سازندگان و همچنین خریداران مسکن شده است که در این رابطه وزارت راه وشهرسازی تمهیداتی را برای کنترل بازار مسکن و همچنین با توجه به نام گذاری سال جهش تولید سعی کرده طرحی را علاوه بر طرح اقدام ملی مسکن در دستور کار خود قرار دهد.

بازار مسکن سونامی قیمتی نخواهد داشت

حسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران  در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه ما در بازار مسکن سونامی قیمتی نخواهیم داشت، گفت: قیمت مسکن متناسب با نرخ تورم افزایش می یابد و با توجه به آن که اقتصاد کشور در این شرایط دچار رکود شدید شده است در نتیجه در بازار مسکن هم میزان معاملات به شکل چشمگیری کاهش یافته در نتیجه معاملات مسکن هم تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته است.

عقبائی تصریح کرد: دولت باید هر چه سریعتر اقدامات لازم باید برای تعیین دستمزد کارگران را در نظر بگیرد چرا که این بلا تکلیفی در این شرایط ضرر های بسیار زیادی برای بخش مسکن کشور به ویژه مستاجران وارد کرده است.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک اظهار کرد: در صورتی که دستمزد حداقل دستمزد کارگران از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی و همچنین کارفرمایی تعیین نشود بخش های مختلف به ویژه مستاجران در این شرایط با مشکلات چشمگیری روبرو خواهند شد.

خبرهای خوشی برای بازار مسکن در راه است

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بازار مسکن بعد از بهبود شرایط کرونا شاهد تغییر و یا دچار افزایش قیمت نخواهد شد، افزود: باید منتظر باشیم که ببینیم دولت بعد از بهبود وضعیت شرایط کرونا چه تمهیداتی برای بخش های مختلف از جمله حوزه ساخت وساز کشور در نظر خواهد گرفت.

او اظهار کرد: به نظر نمی رسد که بازار مسکن در آینده با جهش قیمت مواجه شود چرا که این بازار هم اکنون توان کافی برای جهش های قیمتی ندارند.

خسروی توضیح داد: تا یکی دو هفته آینده بازار مسکن احتمال می رود که به سمت ثبات قیمت حرکت  کند.

۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیمه کار در کلانشهرها

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ابلاغ جدیدترین طرح مسکنی وزارت راه و شهرسازی به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در راستای کنترل قیمت‌های مسکن در سال ۹۹ و همچنین اجرای طرح هدف گذاری جهش تولید در بخش مسکن خبر داد و گفت: طبق رایزنی هایی که با بخش خصوصی و همچنین کارشناسان مسکن انجام شد مقرر گردید تمامی اراضی و واحدهای مسکونی که نیمه تمام باقیمانده با همکاری دولت و ادارات کل راه و شهرسازی ساخته و به بازار عرضه شود.

او با اشاره به اینکه طبق برآوردهای اولیه که انجام شده حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیمه کاره در کلان شهرها از جمله تهران وجود دارد که با عرضه و ساخت این واحدهای مسکونی به صورت کامل مانع از جهش قیمتی مسکن در بازار خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ما سعی کرده‌ایم از حداکثر توان بخش خصوصی در حوزه مسکن استفاده کنیم، افزود: اعلام کرده ایم که هر سازنده و یا مالک ای که واحد مسکونی نیمه تمام و یا اراضی قابل سکونتی دارد در سایت طرح اقدام ملی مسکن معرفی کند و ما با معرفی متقاضی یا معرفی سازنده و همچنین حمایت‌های مالی و خدماتی سعی خواهیم کرد هر چه سریع تر این واحدها را به اتمام برسانیم و آن ها را به بازار عرضه کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی با چارچوب هایی که در نظر گرفته شده و همچنین امکانات ،حمایت های مالی و بسته‌های خدماتی سعی دارد سازندگان را به ورود بازار مسکن تشویق و همچنین نگرانی های متقاضیان را برای نبود واحد های مسکونی مورد نیاز خود را برطرف کند.

محمود زاده بیان کرد: با اجرای این طرح دو نگرانی از سوی متقاضیان و همچنین سازندگان برطرف می‌شود چرا که از ابتدا سازنده می داند که متقاضی متقاضی منابع مالی مورد نظر را دارد و همچنین متقاضیان از لحاظ کمی و کیفی واحدهای مسکونی ها خود هیچ نگرانی ندارند چرا که تمامی این ساخت و سازها تحت نظارت دولت و وزارت راه و شهرسازی ساخته می شود.

او تاکید کرد: همچنین سازندگان از ابتدا می‌دانند که احتمال فروش این واحدها به صورت ۱۰۰% وجود دارد و هیچ نیازی به ورود سرمایه از سمت خودشان وجود ندارد چرا که با معرفی متقاضی و سازنده از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن و در چارچوب های مورد نظر ساخت واحدهای مسکونی اجرایی می شود.

محمود زاده با اشاره به اینکه این طرح با پیش فروش واحدهای مسکونی تفاوت دارد، گفت: این طرح به نوعی مشارکتی است چرا که در پیش فروش واحدهای مسکونی همه امکانات در اختیار سازنده قرار دارد اما در این طرح مشارکت بین سازنده و متقاضی انجام می‌شود و به نوعی در این طرح هم سازنده و هم متقاضی هردو سود خواهند کرد.

محمود زاده بیان کرد: در این طرح تمامی واحد های مسکونی نیمه تمام و طرح های سازندگان به ادارات کل راه و شهرسازی می‌شوند و ما طبق زیرساخت‌هایی که فراهم کردیم و در قالب تفاهم نامه هایی که منعقد می‌شود سازندگان و متقاضیان به یکدیگر معرفی خواهند شد.

محمودزاده با اشاره به اینکه هیچ نگرانی بابت آشفته شدن بازار مسکن بعد از بهبود شرایط کرونا وجود ندارد گفت وزارت راه و شهرسازی با تمهیدات که در نظر گرفته است سعی خواهد کرد بازار مسکن را به سمت رونق همراه با ثبات قیمتی هدایت کند.

 

بر اساس این گزارش بازار مسکن در شرایط کنونی کشور همانند سایر بخش های اقتصادی با کندی و رکود معاملات مواجه شده است که همین موضوع باعث نگرانی بسیاری از خریداران و البته مستاجران کشور شده است در همین زمینه دولت بسته های پیشنهادی و همچنین اقدامات در قالب طرح های مختلف مسکن را در دستور کار خود قرار داده است تا شاید بخشی از نگرانی های خریدارانی که قصد داشتند در روزهای پایانی سال ۹۸ واحد مسکونی مورد نظر خود را خریداری کنند اما به دلیل وجود شیوع ویروس کرونا نتوانستند خرید کنند این موضوع باعث شد که بسیاری از مستاجران در این شرایط و خریدار آن با مشکل مواجه شوند در نتیجه دولت برای رفع نگرانی این بخش اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۸
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
لطفا قوه قضایه در مورد مسکن ورود کن
چقدر دلال بازی
خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
شیدا
۱۶:۲۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ما که الان خونه نداریم چه کار کنیم مگه میشه در عرض دوسال این همه افزایش قیمت کی میاد پایین
Lithuania
ناشناس
۰۲:۳۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
الان باید هم در خصوص مسکن خودرو و اجناس دیگر قوه قضائیه وارد شود ودست دلالان را کوتاه کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
نظر دادن چه دردی میخوره وقتی اقازادها کار خودشونو انجام میدن اگر تو این چن سال جیزی روی قیمت خودش مونده مسکنم میمونه فقد یه خاهش میدونم با اسم اورد
نه مسکن میخواد بالا ببرید ولی زیاد بالا نر فکر اون دنیایم باشید خرجی تو خونهامون نیست چبرس کرایه خونه وای بحال ما مستجرا........
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۵:۰۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
به یکسال نکشیده مسکن نوسازبایک بادوباران خراب میشه پنج سال بعدتحویل میدهندکه بگویندپنج سال ساخت هست وکیفیتش بالاست وبیشترازمردم طلب پول میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
حقتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
هر روز بهتر از دیروز
Iran (Islamic Republic of)
ل ع
۰۵:۴۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
دولت چشم تیز کرده رو خونه های مردم
سود بانکی فلج کرده مردمو
با چه رویی حالا میخواد مالیات برنده
مسکن مهرش داغون بی کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ل ع
۰۵:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
چقدر این مردم ساده هستن
وقتی سود بانک ربا خوار بشه خدا تومن برخ تو جیب دولت
مالیاتم ببندم بهش اونم بشه خدا تومن اونم بده جیب دولت
بعد خونه ارزون بشه
فقیر فقیر تر میشه
دارا ککشم نمیگزه چون پول مالیات و سود بانکی در میاد
این وسط کی مقصر دولت که کیسه دوخته واسه مردم!
شعار ارزانی میکند میده زهی خیال باطل
Iran (Islamic Republic of)
ل ع
۰۵:۳۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
کجا ساخت مسکن مهر باعث ارزانی خونه میشه
انقدر بی کیفیت و پرت وپلا،ساختین که قیمت این خونه های داخل شهر کشید بالا مردم هجوم آوردن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۳:۵۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
کاهش قیمت در راه است ؟؟؟؟؟؟
راستی از کدوم راه و جاده قراره که تشریف بیاره این کاهش قیمت ؟ اگه از جاده ای که به آزادراهه تهران شمال معروفه و 25 سال در دست احداثه بهواد بیاد تکلیف چیه ؟؟؟ جاده که هنوز آماده نیست ... میترسیم توی راه بمونه یه وقت ها !!!!!
حالا آدرس رو بلد هست این کاهش قیمت ؟ نکنه اشتباهی بره از اروپا یا کانادا سر در بیاره. ؟ بهتر نیست میفرستادن دنبالش و با اسکورت و همراهان متعدد ایشون رو تا مقصد مشایعت میکردن ! کار از محکم کاری عیب نمی کنه .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۲۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
مردم نون شب ندارن بخورن دم از مسکن ملی می‌زنید برای چه کسانی اونایی که دارن و میخوان بیشترش کننن دولت بجای این کارا فعلا بیاد مثل بقیه کشورها یاد بگیره به مردمش برسه نه اینکه یک میلیون میخواد بده اونم با وعده وعیداونم کی ماه دیگه بیستم همراه یارانه یکی مثل من که نمیتونه الان کار بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
دیگه چقدر نامردی و بی وجدانی، هی میگن ارزان میشه، کووووووو مصخرها، تنها چیزی که هی ارزان شد
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۱:۵۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
ما که تا حالا ندیدیم تو این مملکت چیزی ارزون بشه. این حسام عقبایی هر موقع مصاحبه میکنه میگه جهش آنچنانی در مسکن نخواهیم داشت و با این حرف های غیر کارشناسی ما را بدبخت کرد هی گفتن نخرید و صبر کنید ارزون میشه از متری ۲ تومن رسید به ۱۵ تومن. اقا اگه داری بخر گول این حرفا را نخور که تو این مملکت چیزی ارزون نمیشه...
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۱:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
بابا مردم صد درصد قدرت رهن و اجاره یه اپارتمان فسقلی رو ندارن تا برسه به خرید منزل ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
این همه میگن کاهش قیمت بازم قیمت می برن بالا همینطوریش هم کسی قدرت خرید نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
داشتن خونه واسه من که آرزو شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
دقیقا هر وقت گفتن چیزی نمیره بالا یعنی دقیقا همون چیز افزایش داره.کی تا حالا قیمت مسکن کاهش داشته که از الان به بعد بخواد داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
کاشانی
۲۱:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
فقط تنها راه این است که الام کنین توی کلان شهر ها هر نفر یک واحدبیشتر نمی تواند داشته باشد هرکسی که از یک واحد بشتر داشته باشد باید بفروشد به دولت یا به متقاضیبعد معلوم میشه چه خبر است ابارتمان به قیمت واقعی خود می رسد
Iran (Islamic Republic of)
محمد یزدان بخش
۲۰:۴۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اگر برسی کنن ببین واقعن ندارن مسکن واجب شراعت هستن ممنون
Germany
مهناز
۱۶:۲۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
منی که سرپرست خانوار هستم و کارمند دولت و همچنین مستاجر حتی نتواستم مسکن ملی ثبت کنم چون که شرایطی که گذاشتند من توان پرداخت آن را ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
بابا هشتاد درصد قدرت خرید ندارن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
کاهش قیمت
Iran (Islamic Republic of)
ولیزاده
۱۵:۲۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
دولت بیاد تمام خونه زمین های قولنامه ای سند دار کنه بعدش معلوم میشه که چند نفر خونه دارن تاوقتی که نصف منطقه قولنامه ای هستش هرکی هرجور دلش میخواد قیمتو میبره بالا .یارو ۱۰۰ خونه داره ولی تواسناد رسمی پاکه پاکه چطور ازاین میخوان مالیات بگیرن بعدشم قشنگیش اینجاس که ثبت نام مسکن ملی هم انجام داده .کار از ریشه درست بشه قیمت میاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
مرتض
۱۵:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
به فکر فرم ج های قرمز هستید که دوره اول ثبت نام کردن هنوز سبز نشده خواهشنا لطفاا به فکر تشکیل پرونده ماهم باشید بعدش بف فکر ثبت نام مرحله دوم باشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
چرا دولت اقدام نمیکنه روی سایت دیوار و شیپور تمام دلالها در این دو سایت حضور دارند جلویشان را بگیرید دولت میگه معامله صفر بوده در این یکماه با وجود کرونا ولی دلالان در این یک ماه خانه ۸۰۰میلیونی را۱/۵میلیارد نوشته اند چرا دولت اقدام نمیکند و قیمت اسمی مسکن دو برابر شده در سایت دیوار و شیپور را نمیبندند!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
عادل رهبری
۱۴:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام وخسته نباشین من دوبار اقدام کردم برا ثبت نام همه شرایط روهم دارم اما
خبری نشد لطفا پیکیری کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
Ebrahim
۱۴:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
من نمیدانم چرا اطلاعات غلط بمردم میدهید هی پول تزریق بازار میکنند همه چی هم قیمتش در حال افزایش ویک رکود سنگین در پیش رو است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
کیه ک بخره انقد بمونه رو دستشون باد کنه
Iran (Islamic Republic of)
ش
۱۳:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
همیشه مسکن و خودرو در اسفند ماه هر سال با تب تورم همراهی دارد ولی در این بحران ویروس هیچ تغیری ندارد فقط قیمت بعد از نیمه سال به ثبات میرسد و اگر برای انتقال زمان بکار رود
Netherlands
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اون آقایی که میگه نمیخریم بیاد پایین آخه بنده خدا چقد ساده ای تو این دوماهه همه جا بسته بود کی طلا خرید که انقد رفت بالا همه تو خونه هاشون بودن خیلی گرون شد نگاه کنید از اول اسفند که کرونا اومد همه جا خابید ببینید چقد طلا و دلار گرون شد یا اصلا چیزای دیگه که نمیشه اسم برد
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۱:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
ننگ براین دولت بی تدبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
بازار مسکن مرده با افزایش قیمت فقط ارزش اسمی پیدا می کنه که افزایش پیدا نمی کنه قدرت خرید نیست
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۰۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اگرچه در بازار ارز وطلا هم مثل مسکن دلالها وکسانی که تعدادی خریدند دارن چوب لا چرخ میکنند که قیمتها نیاد پائین وهی از طرف مردم عادی تو این سایتها چیزهای الکی مینویسن وآیه یاس میخونند گه مردم فریب بخورند وهجوم ببرند برای خرید ودوباره عروسی اونها باشه وعزای مردم بدبخت ولی به شکر خدا وکرونا قیمت ارز وطلا هم در کل مقاومت بیخود میکنه الانم رو به پائینه مردم پایان شب سیه سپید است فقط نمیخریم تا قیمتها سقوط کنه مطمئن باشید وگول این بازار داغی ها را نخورید ما مردم هستیم که آینده قیمتها را مشخص میکنیم نه دلالها وغیره اونها فقط دارن بنزین رو آتش میریزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
خوب چرا عملا وارد بازار مسکن نمیشن . الان دیگه در نرخ مسکن املاک متاسفانه نقشی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
مصالح و زمین داخلی هستن این مافیاها 7 برابر گرونش کردن آخه درآمد اکثر مردم اساسا بالا نرفته تا قدرت خرید داشته باشنخو خونه بخرن وضعیت مالی وخیم تر از اونیه که بخان بازم کیسه یدوزن مطمئن باشید بازار مسکن ریزش میکنه چون به هیچ عنوان با توجه به نزول درآمد افراد مسکن ارزش کافی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
آقایانی که به امید ارزان شدن میگویند مرغ نخورید ارزان می‌شود میگویم که اگر روز رسید که غذای که خوردی سالم توانستید از دهانتان بیرون. بیاورید آن وقت تمامی اقلام خوراکی موادغذایی وغیره.ارزان خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اینهمه تورم و گرانی خونه واقعا بی شرمی.به نظر من تو مملکتمون هیچ کالایی قیمت واقعی خودشو نداره همه چی گرونه.مسکن و خودرو که به لحاظ قیمت افتضاحه.هیچ تناسبی با حقوق کارگر نداره هیچ کسم که به فکر نیست ما هم هیچ امیدی به آینده نداریم این آخرین نظری بود که به باشگاه خبرنگاران ارسال میکنم چون بعید میدونم مسئولی حرفای مارو اینجا ببینه و بهش رسیدگی کنه.خدایا خودت به داد ما کارگرا برس
Iran (Islamic Republic of)
یه ادم عادی
۰۱:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
وای از سادگی ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
من یه مغازه ۲۰ متری باپروانه ساختم هزینه پروانه جدا فقط ساختش باانشعابات ۱۳۰ تومن شد بااین قیمت مصالح ساختمانی وآهن آلات مگه قیمت میاد پایین تازه قیمت زمین هم شده پنج برابر دلارکه رفت بالا چن وقت دیگه مسکن بااون همسان میشه مردم هم بیچاره تر
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۳:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
جواب اعتراض طرح مسکن ملی رو بدین به مردم.مخشونو کار نگیرید.الکی نگید اینقد نفر موفق شدن ثبت نام کنن.بگید اینقد رد صلاحیت شدن.با وجود اینکه بنده هیچگونه تسهیلات،یا مسکن ندارم چرا فرم ج بنده قرمز هست.پس مخ کار گیریه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
اگر دولت از کسانی که واحد های خالی دارند مالیات سنگین بگیرد مسکن خیلی ارزان میشود نیاز نیست فکر نشدنی بکنند
Iran (Islamic Republic of)
مستاجر
۱۹:۵۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
دلیلش رو میدونی؟
چون خونه خالی ها مال آقا زاده هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
اگر دولت از کسانی که واحد های خالی دارند مالیات سنگین بگیرد مسکن خیلی ارزان میشود نیاز نیست فکر نشدنی بکنند
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
ای خدا به همه اونهایی که خونه ندارن خونه بده صدقه سرشون به ما هم خونه بده خسته شدم از بی خونگی.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام. امید است با اجرای گام دوم ساخت مسکن ملی، شاهد تعادل قیمت مسکن در کشور باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
دولت باید فهمد که سپاه مسکن اقساط اطراف مثل شهر قرچک بسازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
من زنم به خاطر مسکن طلاق کرفت
Iran (Islamic Republic of)
لیای
۲۰:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
من کجا از کی شکایت کنم ۹۶ خونمو فروختم متری ۲ تومن تا بیام بخرم متری شد ۱۲ مبلیون کی پاسخگوست از کی سکایت کنم خونمو بر گردونید
Lithuania
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
حرف خوب واقعیت است چرا چون خورده اتحادیه میدانند که هیچ خبری نیست و نبوده همش دلال بازی هم خودرو هم خانه وبقیه اجناس فقط تبلیغات نباید بشه که سو استفاده دلالان بشه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۹:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
اکثر نسل جوان باید داشتن خودرو ومسکن رو فراموش کنند : مگر اینکه معجزه ای بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
بنظرمن دولت باید قیمت مسکن رانجومی بالا ببره درس عبرتی بشه واسه مردم درسالهای اینده که به ارمانهای امام وانقلاب پشت نکنن مردم حضور کمی درانتخابات وراهپیمایی یوم الله داشتن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۵۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
هرکی به فکر خویشه
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۰:۴۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
یکی میمرد ز درد بی نوائی یکی میگفت خانم زردک می خواهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
عزیزم شما انگار خیلی دلت خوش هست و به نون شبت محتاج نیستی. که آرزوی نجومی شدن میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
تنها راه کنترل بازار مسکن و هدایت نقدینگی به سمت تولید مسکن تصویب و اجرای فوری مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ موثر ۷۰ الی ۸۰ درصد از معاملات سوداگرانه است در همه بازارهای جواب می دهد و دیگر کسی دنبال کسب درآمد نفت از دلالی نمی رود و سازندگان هم تولید را رها نمی کنند که دلالی کنند مثل بسیاری از سازندگان
Iran (Islamic Republic of)
بیننده
۱۹:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
این روزهابرای سرمایه گذاره دربخش مسکن وبرای دلالها روزهای سختیه .چه اشکال داره یه کم هم پولدارا ودلالا دررنج وعذاب باشن .همونطور که مردم بیچاره همیشه از دست اونها درعذابن.
خدا کنه روزی بیاد که اونها هم مثل ما آرزوی داشتن یه خونه کوچک داشته باشن وهرچقدر بدو بدو کنن بهش نرسن الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
مجاهد
۱۹:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
این جناب حسام عقابی تمام پیش بینی هایش و کارشناسی هاش همه اشتباه و عکسش میشه فقط حرفای غیر واقعی که دهانش میزارن بازگو می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
در شرایط کروواسی که مردم در حال بیماری و متاسفانه موت هستند هرگز بازاری نداشته و نخواهد داشت بزودی محتکرین و دلالان مسکن توسط کرونا تنبیه خواهند شد..
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
من و اینهمه خوشبختی محاله...
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
تو چقدر خوب حرف میزنی آفرین... خوشم میاد چقدر مسئولین توانمندی داریم. با سواد و با سابقه مدیریت و مومن و خدا ترس. آفرین. کاش کشور های دیگه یاد بگیرن. ما هم همیشه حامی شما هستم. بازم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
گشتاسب
۱۵:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
فقط خداوند و امدادهای غیبی میتونه این مردم را از این وضعیت اسفناک نجات بده بحول و قوه الهب نابودی زالوصفتان حتمی و قطعی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
مرغ هم‌مردم‌نخریدن ارزان مش مردم کمی صبور باشند
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۸:۲۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
دولت نگران همین نخریدن ها شده که می خواد مردم رو به خرید ترتیب کنه.
یعنی نگران دلال های محترم شده
می خواد بگه تصویب قوانین زیربنایی مانند قانون مالیات بر عایدی مسکن لازم نیست.
حالا که قیمت مسکن به ثبات رسیده چه نیازی به این قوانین داریم؟!!!
خدا به داد مردم برسه با این دولت طرفدار سرمایه داری.
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۵:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
تاوقتی دست دلال جماعت از سر مسکن کوتاه نشه این قیمتهای کذایی همچنان پا بر جاست از پولهای مفت که از گلوی اقشار ضعیف تو حلق این بی انصافا رفته حالا حالا ها سیر نمیشن صاحبخونه ها هم منتظرن قیمت فرغونم زیاد شه کرایه ها رو بالا ببرن دلیل اینکه چرا با اینا برخودنمیشه هم احتمالآ خود مسؤلین این حوضه هم دستی بر آتش دارن وسود میبرن وگرنه مسکن که جزو کالای ضروری خوانواره چرا مدیریت نمیشه ماهم دلمون خوشه خودمون میگیم خودمونم می شنویم .
Germany
احمد
۱۵:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
من کلی واحد نیمه کاره سراغ دارم که هفت ساله دولتم خبر داره و هیچ کاری نکرده مسکن مهر پردیس را می گم چرا سخنان عوام فریبانه میزنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
برو بخواب خواب ببینی
Iran (Islamic Republic of)
مینو عسگری
۱۴:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
ببینم تقلب ثبت نامی های پردیس و قول تجدید ثبت نام چی شد؟پروژه تهرانسر به کیا تعلق گرفت؟البته جواب روشن ه به از ما بهتران و اینکه تمام اظهارات مسئولین مسکن ی جورایی چراغ سبز به افزایش قیمت مسکن و حتی اجاره بهداشت که خیلی واضح اجازه ۲۰ تا ۳۰ درصد صادر شد خدایا به فریاد بی خونه ها برس
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب نیکخواه
۱۴:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
این طرح ملی زمانی تحقق پیدا میکند که‌ : زمینهای وسیع زیادی داخل شهر تهران وجود دارد ، که چند دهه بلاتکلیف مانده، این زمینها برای مسکن ملی ساخته و به اقشار کم درآمد اختصاص پیدا کند ، اونوقت قیمت مسکن تعدیل پیدا میکنه ،،
Germany
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
یا خدا باز دولت چه خوابی مردم دید!
Germany
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
اره بشین تا بیاد پایین - اگه یه مقدار سرتون تو حساب و کتاب باشه می بینید که همش چرته ، قیمت مصالح از بهمن ماه تابه حال 2 برابر شده میدونی یعنی چی - کسی که سازنده است علاوه بر بهای تمام شده ساختمان سود خودش رو هم حساب می کنه یعنی دوباره فاجعه در راه است ولی حتما توصیه می کنم یه سر به مصالح فروشی ها بزنید
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی...
۱۰:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
تو خیالت خوش باشه که خونه هات میره بالا..بهت قول میدم جوری واحدات رو سرت بمونن که فکرشم نکنی..مردم الان به فکر خونه نیستن فقط به فکر سیر کردن شکمه زن و بچن...من خودم ۷۰۰ میلیون پول دارم نتونستم تو قزوین خونه مورد نظرم و تو یه جای معمولی بخرم ..دیگه هم نمیخرم.خیالت تخت..هیچکسی نمیخره
Iran (Islamic Republic of)
باهر
۱۱:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
این حرفها فقط گفتار درمانی هست وهیچ با واقعیات جامعه ای که دلار ان از 11700تومان در عرض حدود سه ماه به حدو 17000تومان رسیده است و نیز سکه از 4میلیون به 6.5میلیون رسیده است و نیز تورم 42درصد و نقدینگی لجام گسیخته و ...و از همه بدتر نبودن مدیریت لایق و شایسته سالار و درستکارو امین مطابقت ندارد!!! فقط وعده های دروغ همیشگی هست و خواهد بود تاوروز قیامت!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
مسکن متری دومیلیون در سال نودوشش شده متری پانزده میلیون تومان خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۰:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من اگر توان مالی دارید تا دیر نشده سریع خرید کنید
چون هروقت خبر کاهش میدن سونامی وحشتناک افزایش قیمت در راه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
دیگه پولی نمونده البته بجای سونامی قیمت سونامی از هم پاشیدن خانواده خواهیم بود یکی از مصیبتهای تورم بیش از حد از هم پاشیدن کانون خانواده خواهیم بود بعد انقلاب با تورم های غیر اقتصادی شاهد هر چه بیشتر این فرو پاشی بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
ما نمی خریم تا دلال و دولت هر دو نگران باشند.
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۰:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من اگر توان مالی دارید تا دیر نشده سریع خرید کنید
چون هروقت خبر کاهش میدن سونامی وحشتناک افزایش قیمت در راه است.
Iran (Islamic Republic of)
افزل
۱۹:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
پولم داشته باشیم انقدر نمیخریم تا مجبور شن ارزونش کنن
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی...
۱۰:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
چشم.خونت کجاست بیام بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
عدالت
۱۸:۴۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
نباید خرید به فکر همه باشین چند نفر بخرن در حق دیگران ظلم میکنن نخریم تا مجبور بشن کوتاه بیان اگر مردم بخواهند میتوانند حرف خودشونو به کرسی بنشونن به امید ریشه کن کردن مشکلات
Iran (Islamic Republic of)
عبدالمجیدفتحی
۰۹:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
هرگاه مسولین محترم میفرمایند جای هیچگونه نگرانی برای مردم نیست همگی روی سر خود زده میدانیم در آینده نزدیک بیچاره میشویم .آقایان مسول مسکن که جرات درافتادن با آقازاده های بساز و بنداز را ندارند رای صادر فرمودند قیمت مسکن به اندازه میزان تورم در جامعه آنهم از نوع واقعی نه آماری دولت محترم بایستی گران شود آیا جرات آنرا هم خواهند داشت که درآمد مردم خصوصا حقوق بگیران و کارگران نیز با همین استدلال بایستی اضافه شود ؟ چطور است تورم قیمت مسکن و کلیه موارد مورد لزوم زندگی تابع تورم افزایش قیمت باید داشته باشد ولی درآمد و حقوق کارگران هرساله بین ده تا دوازده درصد افزایش میابد و همین مسول هم جرات جیک زدن ندارد آقایان بس است سنگ سرمایه داران را بشینه زدن خود آقایان به اندازه کافی راه خالی کردن جیب مردم رابلدند شما دیگر راه را برایشان آسفالت نفرمایید برای یکبار هم که شده از این طرحها برای بهبودی زندگی کارگران ارایه فرماییدالبته نه از آن طرح‌هایی که ماهیانه چهل و پنج هزارتومان با کلی منت به آنها داده و از آن طرف خیلی بیصدا در قبض آب و برق و تلفن و هزاران مورد دیگر چند برابرش را از خودش بگیرید آقایان بجای این یارانه مصالح را بصورت یارانه ای در اختیار بسازوبفروش بگذارید تا نه سیخ بسوزه نه کباب اما متاسفانه این کشور همه چیز دارد الا مدیر دانا و دلسوز خداوند اخروی عاقبت مارا از شر شما دوست ملت نماها بخیر گرداند امین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
يك ضرب المثل هست كه ميگه:بزك نمير بهار مياد
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۹:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
اگر عملی بشه.
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
خبر خوبی بووود
Iran (Islamic Republic of)
Abc
۰۹:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
با خواست دولت دلار شده بالای 16 هزار تومان و هر روز قیمت تمام مصالح ساختمانی داره گرون میشه. در این شرایط صحبت از کاهش قیمت مسکن مسخره و بی معنیه. مطمئن باشین به زودی دوباره مسکن گران خواهد شد. با این حرف ها و راهنمایی های نادرست برای مردم مشکل ایجاد نکنید.
France
رامین
۰۸:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
وقتی قیمت مصالح ساختمانی بالاست
وقتی قیمت لوازم مورد نیاز ساختمان (مثل شیرآلات و پکیج و ... ) بالاست
چطور میخواهید قیمت را پایین بیاورید
اگر خانه های طرح ملی با کیفیت و استاندارد باشند ، پس از مصالح و لوازم با کیفیت استفاده شده و بطبع آن هزینه ساختمان بالاست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام وقتی زمین متری10 تومن میلگرد کیلوی 7 تمن هزار و دستمزد 3 برابر وبتون 3 برابر و وووو چجوری مسکن بیاد پایین ی سازنده دو سال زحمت وخواب پول ومشکلات اداری شهرداری نطام مهندسی و کنتور آب وبرف ک 5 برابر شده چجوری مسکن بیاد پایین