در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شرایط حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران به بیان توضیحاتی درباره مصوبات آموزشی این دانشگاه با توجه به تعطیلی دانشگاه به دلیل شیوع کرونا پرداخت.

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مصوبات آموزشی دانشگاه تهران در نیمسال دوم با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.

شیوه حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه تهران

حسینی درباره شیوه حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه از ۳۰ فروردین ماه، گفت: با توجه به شرایطی که هم اکنون با آن مواجه هستیم تلاش می‌کنیم تا جای که امکان پذیر باشد از ظرفیت آموزش الکترونیکی برای ادامه تحصیل استفاده کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: در بخشنامه‌های دانشگاه که در این مدت صادر شده همگان دعوت به آموزش مجازی شده اند و برگزاری کلاس‌ها به شیوه مجازی در دانشگاه تهران روند خوبی را پشت سر گذاشته است. هم اکنون در حال استمرار آموزش مجازی کلاس‌های دانشگاه تهران هستیم.

حسینی اضافه کرد: با توجه به ملاحظه‌ای که روز گذشته ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره دانشجویان دکتری اعلام کرد تصمیم دانشگاه تهران درباره این دانشجویان این است که صرفا آن دسته از دانشجویان دکتری که برای پیشبرد رساله خودشان نیاز به حضور در آزمایشگاه یا کارگاه دارند به آزمایشگاه مراجعه کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران  اظهار کرد: به این منظور تمهیداتی را اندیشیده‌ایم که تمام دانشجویان دکتری در دانشگاه از ۳۰ فروردین حضور پیدا نکنند و همچنان کلاس‌های نظری به صورت مجازی برای این دانشجویان برگزار شود. اما آن دسته از دانشجویان دکتری که در حوزه کشاورزی، تجربی، فنی و دامپزشکی مشغول به تحصیل هستند به این دلیل که برای انجام کار‌های رساله خود نیاز به مراجعه به کارگاه یا آزمایشگاه دارند می‌توانند از اول اردیبهشت ماه در دانشگاه حضور یابند.


بیشتر بخوانید: شرایط حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه ها+جزئیات


او در ادامه گفت: اقدامات لازم برای این که درخواست این دانشجویان به دانشگاه واصل شود و مورد تایید گروه و دانشگده قرار بگیرد و فرد گواهی سلامت خود را ارائه دهد در حال انجام است. این فرآیند که انجام شود دانشجوی دکتری اجازه حضور در کارگاه، آزمایشگاه و دانشکده فراهم خواهد شد و حتی المقدور امکان حضور در خوابگاه را نیز فراهم خواهیم کرد.

حسینی درباره  دانشجویان کارشناسی ارشد، گفت: در خصوص دانشجویان کارشناسی ارشد کسانی که بتوانند کار خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند به همین شیوه عمل خواهند کرد و عده‌ای هم که عجله‌ای ندارند می‌توانند دفاع خود را به شهریور موکول کنند. ممکن است برخی از این دانشجویان کار آزمایشگاهی هم داشته باشند که با ارسال درخواست و تائید واحد می‌توانند به آزمایشگاه مراجعه کنند.

حذف ۲ واحد برای دانشجویان دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره میزان حذف واحد در این شرایط، اظهار کرد: امکان حذف را برای دانشجویان مقطع کارشناسی و ارشد به وجود آورده‌ایم که حداقل ۲ درس را در صورت لزوم حذف کنند. در مقطع دکتری نیز حذف درس معنایی ندارد. اگر درسی به تشخیص استاد به اتمام نرسد، این امکان وجود دارد که در این ترم به صورت ناتمام باقی بماند و بدون اینکه در سر جمع واحد‌های ترم بعد اعمال شود، استمرار یابد.

شرایط حذف ترم بدون احتساب سنوات تحصیلی

او در ادامه با بیان اینکه امکان معرفی به استاد برای دانشجویان کارشناسی که در سال آخر هستند وجود دارد، گفت: امکان حذف ترم فقط مربوط به کسانی است که واقعا مشکل خاص داشته باشند و به تائید کمیسیون موارد خاص دانشگاه برسد. در مجموع حذف ترم به صورت عادی و روتین صورت نمی‌گیرد و فقط با تشخیص کمیسیون موارد دانشگاه امکان پذیر است. حذف ترمی که به تائید کمیسیون موارد خاص برسد (بیماری دانشجویان) در سنوات دانشجویان محاسبه نمی‌شود. اما اگر دلیل خاصی وجود نداشته باشد و بنابر درخواست دانشجو باشد این حذف ترم در سنوات محاسبه می‌شود.

حسینی در ادامه تاکید کرد: کلاش‌های دانشگاه تهران به صورت مجازی کماکان به شیوه قبلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
با توجه به اینکه این ویروس دوره کمون 15 روزه دارد چطور میتوان از سلامت افراد مطمئن شد که در دانشگاه حضور یابند؟
آخرین اخبار