سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد شرایط جدید، زمان ثبت نام و انتخاب رشته در رشته‌های بدون آزمون، دوشنبه  ۱۸ فروردین منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها  و موسسات آموزش عالی که مقرر بود از ۲۰ اسفند آغاز شود، به تعویق افتاد.

 سازمان سنجش اعلام کرد این کار به دلیل شرایط پیش آمده همه گیری کرونا ویروس و تعطیلی دانشگاه‌ها، صورت نمی‌گیرد.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است شرایط جدید و زمان ثبت نام و انتخاب رشته در رشته‌های بدون آزمون که صرفا با سوابق تحصیلی پذیرش دارند در دوشنبه  ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ منتشر می‌شود.

اطلاعیه سازمان سنجش درباره شرایط و ضوابط ثبت نام و انتخاب رشته برای رشته‌های بر اساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری ۹۹ در روز سه‌شنبه، ۸ بهمن بر روی سایت سازمان قرار گرفت.

تمام داوطلبان و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی و یا کل دیپلم طبق توضیحات مندرج در دفترچه راهنما) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در روز‌های فوق به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.


بیشتر بخوانید: ۲۲ فروردین، آخرین مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی


مدارک لازم و مراحل ثبت نام اینترنتی:

داوطلب متقاضی شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باید یکایک اقدامات زیر را به موقع و در مهلت مقرر انجام دهد:

-مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور.

-دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان و مطالعه آن.

-پرداخت هزینه مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان با کارت‌های بانکی عضو شتاب.

-تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.

-ثبت نام و انتخاب رشته از طریق سایت اینترنتی سازمان از ۲۰ بهمن ماه آغاز و در روز دوشنبه ۳۱ شهریور ماه ۹۹ پایان می‌یابد.

تذکرات لازم:

اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ و دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای کلیه داوطلبان الزامی است.

دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند، حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ بنابراین کلیه متقاضیان (دیپلم‌های نظام آموزشی ۳-۳-۶، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلم‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل و یا معدل کتبی خود را (طبق توضیحات مندرج در دفترچه راهنما) به صورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند.

داوطلبان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت به عمل آمده و قبولی آن‌ها لغو می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار