مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: به منظور پیشگیری از بیماری لکه سیاه، ضدعفونی کردن کف باغات با استفاده از گوگرد مایع در این شهرستان صورت گرفت.

کریمی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: عملیات مکانیکی رتیواتور کف باغ برای مبارزه با علف‌های هرز و زیر خاک کردن برگ‌های آلوده سال قبل، در روستای اگریقاش این شهرستان انجام شد.

او با بیان اینکه برخی از آفات و بیماری‌ها فقط با سم پاشی زمستانه قابل کنترل هستند، افزود: سم پاشی زمستانه پوشش محافظتی قوی و مناسبی برای درختان پس از هرس‌های فرم و هرس باروری ایجاد می‌کند.

کریمی با بیان اینکه انجام سم پاشی زمستانه راهکار مناسب کنترل آفات و بیماری‌های باغات در فصل گرم سال است، اضافه کرد: با یک سم پاشی زمستانه خوب و دقیق می‌توان ۲ الی ۳ بار سم پاشی بعدی در فصل بهار و تابستان را کاهش داد و بسیاری از عوامل خسارت زای مهم با سم پاشی زمستانه به طور کامل یا به میزان زیادی کنترل می‌شوند.

مسئول باغات جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد ادامه داد: انواع کنه، انواع شپشک ها، انواع شته‌ها که زمستان را بصورت تخم سپری می‌کنند و بیماری‌های مهمی نظیر آتشک دانه دارها، لکه سیاه سیب و گلابی، لکه آجری بادام، پوسیدگی مومیایی میوه، لکه غربالی هسته دار‌ها و بسیاری از بیماری‌های سرشاخه‌ها و شاخه‌ها مانند شانکر‌ها و همچنین بیماری‌های باکتریایی و قارچی در اواخر زمستانه و اوایل بهار تشدید می‌شوند.

او تصریح کرد: پیشگیری از افزایش جمعیت آفات و اپیدمی بیماری‌های باکتریایی و قارچی در سال زراعی آتی مبارزه پیش بهاره و سم پاشی زمستانه با روغن و لک به همراه محلول بردوفیکس قبل از تورم جوانه‌ها الزامی است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.