جهین گفت: ۱۸۰ تن میوه شب عید برای توزیع در تعطیلات نوروزی وارد بازار شهرستان مهاباد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: میوه مورد نیاز شهروندان به اندازه کافی تأمین و ذخیره سازی شده و با قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار بین عرضه کنندگان توزیع شده است.

او ادامه داد: برای شب عید ۵۰ تن سیب و ۱۳۰ تن پرتقال تأمین و برحسب تراکم جمعیتی شهرستان‌ها سهمیه هر شهرستان مشخص شده و قیمت هر کیلو سیب و پرتقال ۶۰ هزار ریال است.

جهین با بیان اینکه هرساله از دی ماه ذخیره‌سازی میوه شب عید آغاز می‌شود، افزود: با توجه به تجربه سال‌های قبل این میزان میوه نیاز بازار مهاباد در ایام عید را تأمین می‌کند و در صورت نیاز برای تأمین دوباره میوه نیز آمادگی وجود دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: با هدف کنترل قیمت و موارد بهداشتی طرح تشدید نظارت بر بازار ویژه شب عید از اول اسفندماه شروع می‌شود و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت

مهاباد با تولید سالانه بیش از یکصد هزار تن سیب درختی جزو شهرستان‌های برتر در تولید این محصول است که علاوه بر تامین سیب درختی شب عید این شهرستان به دیگر نقاط کشور نیز ارسال می‌شود.

مهاباد یکی از قطب‌های کشاورزی و تولید سیب در استان است که دارای بیش از ۸۱ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.