الزرفی: ما کمک‌های ایران به عراق را فراموش نخواهیم کرد

نخست وزیر مامور تشکیل دولت عراق گفت: ایران یک کشور دوست است و ما کسانی را که به ما کمک کردند فراموش نمی‌کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، عدنان الزرفی، نخست وزیر مامور تشکیل دولت عراق گفت: ایران به عراق در زمینه نظامی و اقتصادی کمک کرد. ایران یک کشور همسایه و دوست است و ما کسانی را که به ما کمک کردند فراموش نمی‌کنیم.

عدنان الزرفی با تقدیم برنامه خود به پارلمان عراق، خواستار رای اعتماد نمایندگان به خود شده است. این درحالی است که اکثریت نمایندگان با نخست وزیری وی مخالفند.

ساعاتی قبل حمید المعله، یکی از مسئولان جریان حکمت عراق گفت: ما در جلسه‌ای که با رهبران جریان‌های سیاسی شیعی عراق در منزل هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح داشیم بر روی گزینه واحد برای تصدی پست نخست وزیری به توافق رسیدیم.

وی افزود: در این نشست ما توافق کردیم که از نخست وزیری مصطفی الکاظمی، رئیس دستگاه اطلاعات حمایت کنیم. الکاظمی از سوی مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برای این پست معرفی شد.

پیش‌تر برهم صالح، رئیس جمهور عراق در اقدامی غیرقانونی عدنان الزرفی که شهروند آمریکا است را مامور تشکیل کابینه کرده بود. این اقدام صالح با مخالفت شدید جریان‌های شیعی عراق که اکثریت پارلمان را برعهده دارند همراه شد. سفارت آمریکا در بغداد نیز در نامه‌ای با دخالت در امور داخلی عراق، پارلمان این کشور را تهدید کرد در صورت عدم رای اعتماد به الزرفی، عواقب بدی در انتظار این کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
داداش شما پای ملت خودت باش ما چیزی نمی خواهیم
آخرین اخبار