الزرفی: امروز برنامه خود را به پارلمان ارائه خواهم کرد

مامور تشکیل کابینه عراق اعلام کرد امروز برنامه دولت خود را که شامل ۴ محور است به پارلمان ارائه خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری واس، عدنان الزرفی، مامور تشکیل کابینه عراق اعلام کرد امروز (شنبه) برنامه دولت خود را به پارلمان ارائه خواهد کرد و خواستار برگزاری جلسه رای اعتماد می‌شود.

وی افزود: من برنامه‌های خود را که شامل ۴ محور است به اعضای پارلمان ارائه خواهم کرد. من به دنبال حل بحران‌های مالی، اعمال حاکمیت قانون، برگزاری انتخابات آزاد و ایجاد توازن در روابط بین المللی عراق خواهم بود.

الزرفی تاکید کرد: اعضای پارلمان مختارند که به من رای اعتماد دهند. در صورت کسب رای اعتماد، با حمایت مردم و موافقت مرجعیت برنامه‌های دولت را اجرایی خواهم کرد. من هرگز از فرصتی که برای تشکیل کابینه به من داده شده است کناره گیری نخواهم کرد.

اکثریت پارلمان عراق که در اختیار گروه‌های شیعه است با نخست وزیری الزرفی مخالف هستند. برهم صالح، رئیس جمهور عراق پس از انصراف محمد توفیق العلاوی، در ۲۷ اسفند به صورت یکجانبه و بدون مشورت با اکثریت پارلمان، الزرفی را که دارای شهروندی آمریکا است مامور تشکیل کابینه کرد.

رئیس فراکسیون فتح طی نامه‌ای به رئیس پارلمان از او خواسته است برهم صالح را به دلیل نقض قانون اساسی در تعیین نامزدی غیر از نامزد فراکسیون اکثریت بازخواست کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار