مشاور ترامپ اعلام کرد عدنان الزرفی، مامور تشکیل کابینه در عراق، شهروندی آمریکایی است و آمریکا با نخست‌وزیر شدن او مخالفتی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری المعلومه عراق، گابریل صوما، مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد عدنان الزرفی، مامور تشکیل کابینه در عراق، شهروندی آمریکایی است و آمریکا با نخست‌وزیر شدن او مخالفتی ندارد و از او حمایت خواهد کرد.

مشاور ترامپ در خاورمیانه مدعی شد: «الزرفی شهروند آمریکاست. ما او را کاندید نخست‌وزیری عراق نکردیم. آمریکا از او حمایت خواهد کرد اگر باعث ثبات عراق شود و با فساد مبارزه کند.»

گابریل صوما در ادامه گفت که بسیاری از شخصیت‌ها در خاورمیانه شهروند آمریکا هستند و پست‌های ریاستی و پادشاهی را برعهده دارند.


بیشتر بخوانید:


پیش از این اما کریم علیوی، عضو کمیسیون امنیت ملی پارلمان عراق هدف اصلی تحرکات اخیر آمریکا در این کشور را فشار برای نخست‌وزیر شدن الزرفی دانست و فاش کرد اطلاعات کمیسیون امنیت ملی پارلمان عراق حمایت الزرفی از اغتشاشگران را ثابت می‌کند.

در همین حال علی الحسینی، یکی از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشدالشعبی) تاکید کرد اقدام آمریکا در درز دادن عمدی خبرها درباره تصمیم این کشور برای حمله به گروه‌های مقاومت دو علت اصلی دارد، اول اینکه آمریکا در شرایط داخلی بسیار سخت و پیچیده‌ای قرار دارد و در تلاش است تا بحران‌های خود را به خارج منتقل کند و علت دیگر نیز به تلاش آمریکایی‌ها برای ایجاد بحران با دیگر کشور‌ها و بهره‌برداری از آن در انتخابات داخلی برمی‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
ماشاالله به عراقی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا و دنباله رو هایش
اگر خود آمریکا علنا بگوید این دست پرورده من است، وای به حال عراق که چنین کسی بخواهد در راس قدرت قرار بگیرد
فاتحه عراق، به نفع آمریکا خوانده شده است
آخرین اخبار