استاندار مازندران گفت: استفاده از کارگران غیر بومی برای نشا برنج ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران گفت: با توجه به همزمانی فصل زراعی و شیوع ویروس کرونا استفاده از کارگران غیر بومی در شالیزار‌های مازندران ممنوع است.

او با بیان اینکه فرمانداران و دهیاران مسئولیت اجرای این مصوبه استانی را دارند، گفت: مکانیزه نبودن بخش قابل توجهی از فعالیت‌های کشاورزی سبب حضور کارگران فصلی شده است و بانک کشاورزی مکلف است برای خرید ماشین آلات کشاورزی و تشویق کشاورزان برای کشت مکانیزه تسهیلات لازم را به آن‌ها پرداخت کند.

حسین زادگان از شالیکاران استان خواست با توجه به راه اندازی بانک‌های نشا علاوه بر رعایت نکات بهداشتی نشا‌های مورد نیاز خود را از این بانک‌ها تهیه کنند.

شهید فر رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه هر ساله حدود ۱۵۰ هزار نفر روز کارگر فصلی در شالیزار‌های استان مشغول می‌شوند، گفت: بیشتر این کارگران مازندرانی هستند و تعداد کارگران غیر بومی که برای فصل کشت از استان های دیگر به مازندران می‌آیند اندک است.

او هدف گذاری جهاد کشاورزی استان مکانیزه کردن نیمی از فرایند کشت برنج در سال زراعی جدید اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۱۰۰ هزار هکتار از ۲۱۳ هزار هکتار شالیزار‌های مازندران مکانیزه کشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: به این منظور ۳۵۰ دستگاه نشاکار جدید به کشاورزان مازندران تحویل شد.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار