برای حضور در محل کار زدن ماسک و رعایت فاصله حداقل یک متر و نیم ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر این مطلب گفت: در محیط کار از وسایل مشترک نظیر خودکار، قلم، موس و کیبورد، قندان و... به طور جدی خودداری کنید.

 فلورا انفرادی اظهار داشت: در شرایط شیوع کرونا ویروس از خوردن صبحانه مشترک در ادارات اجتناب کرده و با رعایت فاصله حداقل یک متر و نیم و زدن ماسک در مسیر پیشگیری از این بیماری گام برداریم.

او  توضیح داد: اگر کارمندی تب و یا سرفه دارد، تا زمان بهبودی در محل کار حضور نداشته باشد.

او اضافه کرد: کارمندان بهتر است در محیط کار، اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می‌شود، را تمیز و ضد عفونی کنند و از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند، خودداری کرده و هنگام سرفه یا عطسه دهان خود را با یک دستمال بپوشانند و سپس دستمال را درون سطل زباله بیندازند.

انفرادی تأکید کرد: از خرید مواد غذایی فله و روباز به طور جدی خودداری و از خوردن غذا در بیرون از منزل تا حد امکان اجتناب کنید.

او با بیان این که، استعمال سیگار، قلیان و انواع دخانیات از راه‌های انتقال این ویروس به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت در اجتماعات ممنوع است و افراد فقط باید در صورت ضرورت از منزل خارج شوند و اگر خرید ضروری دارند، به شکل کلی برای مدت یک هفته خرید کنند و یا یکی از افراد منزل برای خرید به بیرون برود و در حین خرید نیز نکات بهداشتی را رعایت کند.

 انفرادی گفت: تا حد ممکن از کارت به جای پول و اسکناس استفاده شود و با مراجعه به مراکز سوخت گیری فرد از دست زدن به نازل‌های جایگاه‌های عرضه سوخت خود داری کند تا مراحل سوخت گیری توسط اپراتور‌ها انجام شود.

او همچنان بر شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه و ممانعت از دست دادن و روبوسی و. تأکید کرد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.