تلاش داریم واحد‌های اقتصادی کردستان از امتیازات دولت در شرایط کرونا، بهره‌مند شوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون اقتصادی استاندار در هستمین جلسه استانی مقابله با کرونا با اذعان به آسیب دیدن اقتصاد از شیوع کرونا، اظهار داشت: تلاش داریم واحد‌های اقتصادی استان از امتیازات دولت در شرایط کرونا از جمله تسهیلات، بیمه، مالیات، استمهال وام‌های معوق و ... بهره‌مند شوند.

اویادآوری کرد: گردشگری یکی از بخش‌هایی است که به شدت آسیب دیده و پیگیر هستیم اقداماتی در حمایت از فعالان این حوزه انجام دهیم.

جعفری، صنعت را دیگر بخش آسیب دیده استان از شیوع کرونا عنوان کرد و افزود: امیدواریم با جمع بندی اطلاعات واحد‌های صنعتی بتوانیم از امتیازاتی که دولت در نظر دارد، استفاده کنیم.

معاون اقتصادی استاندار، فعالیت بخش تولید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بلامانع عنوان کرد و افزود: از لحاظ تامین مایحتاج مردم نیز در بازار کمبودی نیست.

اوهمچنین به طرح خرید اعتباری اضطراری اشاره کرد و توضیح داد: در این طرح اقشار آسیب پذیر توسط اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شوند و بدون نیاز به مراجعه افراد به بانک، به حساب خانوار‌های یک نفره یک میلیون و بیشتر از یک نفر ۲ میلیون تومان جهت خرید کالا از فروشگا‌ها واریز می‌شود.

جعفری با اذعان به اینکه مستمری بگیران و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مشمول این طرح نمی‌شوند، افزود: این تسهیلات ۱۲% بوده که ۸% آن توسط دولت و ۴% توسط دریافت کنندگان، پس از ۳ ماه تنفس و در ۲۷ قسط بازپرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر تصمیمات اخذ شده در شرایط فعلی این است که چک‌های برگشتی و وام‌های معوق شده، لحاظ نمی‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.