۶۶ هزار نفر از مردم لارستان با مشارکت اعضای جمعیت هلال احمر این شهرستان پایش و تب سنجی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن زمانی رئیس جمعیت هلال‌احمر لارستان گفت: از ۱۶ اسفندماه ۹۸ تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال، ۲۴ هزار و ۸۰۰ خودرو با ۶۶ هزار و ۴۵۰ نفر سرنشین در راستای مقابله با بیماری کرونا از سوی اعضای جمعیت هلال‌احمر لارستان مورد پایش و تب‌سنجی قرار گرفتند.

او، با برشمردن مهم‌ترین فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر شعبه ویژه لارستان در مقابله با شیوع ویروس کرونا بیان کرد: در پی تصمیم ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان لارستان و هماهنگی با جمعیت هلال‌احمر استان فارس، این شعبه در ابتدای شروع طرح نسبت به برپایی یک ایستگاه غربالگری تب سنجی در محور لار– بندرعباس کرد.

زمانی با اشاره به اینکه در ادامه بنا به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا لارستان ۲ ایستگاه در محور‌های لار– بستک و لار- گراش نیز دایر شده، تصریح کرد: این طرح از تاریخ ۱۶ اسفندماه ۹۸ شروع و تا ۱۳ فروردین‌ماه ۹۹ ادامه داشت.

مسئول جمعیت هلال‌احمر شعبه ویژه لارستان با بیان اینکه درمجموع ۳۱ نفر کارکنان این شعبه و ۱۰۲ نفر داوطلبان هلال‌احمر در این طرح فعالیت داشتند، ادامه داد: در این مدت تعداد ۲۴ هزار و ۸۰۰ خودرو با ۶۶ هزار و ۴۵۰ نفر سرنشین مورد پایش قرار گرفت که از این تعداد ۵۸ نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی درمانی لارستان ارجاع داده شدند.

او، با اشاره به اینکه به منظور ترغیب همشهریان برای ماندن در منازل مسابقه پویش (در خانه می‌مانم) ویژه کودکان در فضای مجازی از سوی هلال‌احمر لارستان راه‌اندازی شده است، افزود: جلسات آموزشی غیرحضوری برای ۵ هزار و ۵۰۰ نفر ویژه کارکنان، اعضا و داوطلبان هلال‌احمر توسط مرکز آموزش‌های تخصصی و میدانی امداد و نجات جنوب مستقر در لارستان برگزار شد.

زمانی با تاکید بر تجهیز عوامل امدادی اعم از کارکنان، نجات گران کادر و داوطلبان به تجهیزات حفاظت فردی از قبیل ژل ضدعفونی، دستکش، ماسک و گان اضافه کرد: در این مدت ساختمان‌های امدادی، اداری، آموزشی و همچنین خودرو‌های امدادی و آمبولانس‌های جمعیت هلال‌احمر لارستان به‌صورت مستمر و روزانه ضدعفونی می‌شد.

مسئول جمعیت هلال‌احمر ویژه لارستان، ارسال پیامک‌های آموزش همگانی به روسای ادارات، دهیاران و اعضا داوطلب جمعیت هلال‌احمر لارستان را اقدامی دیگر در راستای رسالت آگاهی بخشی این نهاد برشمرد و اظهار کرد: در قالب طرح ملی دست یار، بسته‌های بهداشتی مواد ضدعفونی ویژه اقشار کم‌درآمد تهیه و در مناطق محروم شهری و روستایی توزیع شد.

او با اشاره به با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده یک دستگاه خودرو نجات صفرکیلومتر ایسوزو تیپ یک با کلیه امکانات و تجهیزات نجات به جمعیت هلال‌احمر لارستان اختصاص‌یافته است، گفت: ارزش ریالی این خودرو به همراه تجهیزات آن بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

زمانی با بیان اینکه این خودرو جزء معدود خودرو‌های موجود در استان فارس است که در عملیات‌های امدادی نجات در جاده، آواربرداری، اطفاء حریق جاده‌ای و نجات در کوهستان مورداستفاده قرار می‌گیرد، بیان کرد: به‌منظور عملیاتی کردن خودرو و تقویت آن مبلغ ۶۶ میلیون تومان هزینه شد که از این مقدار مبلغ ۴۰ میلیون تومان از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر لار و مابقی با مشارکت ۲ تن از خیران تأمین اعتبار شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.