مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سمنان با اشاره به طرح نوروزی این جمعیت در مقابله با بیماری کرونا، گفت: از ابتدای اجرای طرح ۱۲۸ هزار نفر در ورودی و خروجی استان مورد پایش قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مظفر محمدخانی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سمنان در بازدید از پایگاه‌های جاده‌ای هلال‌احمر سمنان در ورودی شهر سمنان و در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه پایش و تب سنجی بیش از ۱۲۸ هزار نفر در ورودی و خروجی‌های استان برای غربالگری کرونا صورت گرفته است، گفت: این میزان افراد تنها طی ۲۰ روزی که از اجرای طرح استقرار پایگاه‌های مقابله با کرونا می‌گذرد، پایش شدند که نشان از کار دشوار و جهادی جمعیت هلال‌احمر و همراهان ما مانند نیروی انتظامی و دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌دهد.

او بابیان اینکه وظیفه اکیپ‌های مستقر در ورودی و خروجی استان، پایش، تب‌سنجی، هشدار و اطلاع‌رسانی برای پیشگیری از ویروس کرونا است، افزود: این طرح از سوی هلال‌احمر و نهادهای ذی‌ربط از تاریخ ۱۰ اسفندماه ۹۸، آغازشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سمنان بابیان اینکه گروه‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در محورهای ورودی استان با همکاری مرکز بهداشت و نیروی انتظامی استقرار خواهند داشت، تأکید کرد: پایش ورود و خروجی‌های استان ازلحاظ بیماری کرونا تداوم دارد و تاکنون ۴۱ هزار نسخه بروشور اطلاع‌رسانی در خصوص کرونا، راه‌های پیشگیری و سرایت و بهداشت فردی و جمعی بین مسافران و مردم توزیع‌شده است.

محمدخانی ضمن بیان اینکه نیروهای هلال‌احمر در ۳۳ نقطه ورودی و خروجی استان سمنان استقرار دارند، بیان کرد: از روز بیستم اسفندماه ۹۸ تا امروز که دوم فروردین‌ماه ۹۹ است، ۱۷۸ نفر بعد از پایش و تب سنجی هلال‌احمر و مشاهده علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی ارجاع شده‌اند.

او درباره پیک تردد خودروها در ورودی و خروجی استان سمنان نیز، گفت: در روز اول فروردین‌ماه فقط ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر در ورودی و خروجی‌های استان مورد تب‌سنجی و پایش قرار گرفتند که ۱۴ نفرشان دارای علائم مشکوک به کرونا بودند که به مراکز درمانی ارجاع شدند.

مدیرعامل هلال‌احمر سمنان همچنین اظهار داشت: از آغاز اجرای طرح پایش تاکنون به‌طور متوسط، هرروز ۷۵ نفر از نیروهای امدادی و ستادی در پایگاه‌های بازرسی سلامت استان در ۳۳ نقطه حضور و به‌صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت‌رسانی هستند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.