رئیس تعاون روستایی مهریز از صدور ۳۹۶ پروانه نظام صنفی کشاورزی در سال گذشته خبر داد.

محمود اکبری رئیس تعاون روستایی مهریز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، از صدور ۳۹۶ پروانه نظام صنفی کشاورزی در سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: نظام صنفی کشاورزی با هدف دفاع از حقوق و منافع صنفی بخش کشاورزی در زمینه تولید، هویت بخشی به مشاغل آنها، تامین امکانات و خدمات اجتماعی تولیدکنندگان و بهره‌برداران کشاورزی در سال گذشته با عضو گیری ۳۹۶نفر مشغول به فعالیت است.

او افزود: شبکه تعاونی‌های تحت نظارت این اداره برای تامین نیاز‌های اعضا و روستائیان ۹۹۴تن انواع کود شیمیایی و ۲۷هزار و۶۰۵ تن انواع نهاده‌های دامی را در سال گذشته توزیع کردند.

رئیس تعاون روستایی مهریز به توزیع شیر در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: ۱۰هزار و ۸۶۶ تن شیر در دو ایستگاه شیر شرکت تعاونی دامداران شهرستان مهریز خریداری شده است.

او گفت: صورتحساب‌های مالی، مدارک و اسناد مالی ۹ شرکت تحت نظارت اداره تعاون و روستایی مهریز در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

اکبری با اشاره به حسابرسی عملیاتی شرکت‌های تعاونی در سال ۹۸ تصریح کرد: به ۶ شرکت تعاونی پیشنهاد‌های اصلاحی برای تشخیص فرصت‌های و بهبود عملیات ارائه شد.

او افزود: ۵ شرکت تعاونی روستایی، ۴ شرکت تعاونی کشاورزی، یک شرکت تعاونی تولید روستایی، یک نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی تحت نظارت اداره تعاون روستایی فعالیت می‌کنند.

اکبری ادامه داد: اداره تعاون و روستایی شهرستان مهریز وظیفه هدایت، حمایت و نظارت بر تشکل‌های روستایی و کشاورزی در این شهرستان را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.